Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Fet skida + Dynafit?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Piglet55" data-source="post: 896627" data-attributes="member: 35223"><p>Nja Då missuppfattade du nog mig lite. Platsinsertern på dynafitskidor är ca 12mm i diamter. I denna är det ett förborrat hål på ca4-5mm. Det är i det här hålet som man vid vanlig montering ska med hjälp av vanliga bindningsskruvarna "skär" ut en gänga i inserten. </p><p></p><p>Istället så valde jag att borra ur ett hål med dia 9mm i platsinserten. Inserten gängas sedan med vanlig gängtapp och därefter monteras quiverkillers i det nu gängade hålet med dia ca 9mm. Givetvis användes epoxi för plats/metall. </p><p></p><p>Detta ger mig friheten att byta min F12-bindning mellan Manaslun och min sidestash(som givetvis också har quiverkiller) på bara någon minut. Samt att jag inte skadar gängorna när jag utför bytet. </p><p></p><p>Har för mig att Wildsnow har provat hur många gånger man kan byta bindning innan dynafit-inserten i plats havererar. Resultatet var 8 ggr vilket man kommer upp i rätt snabbt känns det som. Då tycker jag denna lösning var fan så mkt trevligare :D </p><p></p><p>Ska se om jag inte kan lura fram några kort på montaget under kvällen.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Piglet55, post: 896627, member: 35223"] Nja Då missuppfattade du nog mig lite. Platsinsertern på dynafitskidor är ca 12mm i diamter. I denna är det ett förborrat hål på ca4-5mm. Det är i det här hålet som man vid vanlig montering ska med hjälp av vanliga bindningsskruvarna "skär" ut en gänga i inserten. Istället så valde jag att borra ur ett hål med dia 9mm i platsinserten. Inserten gängas sedan med vanlig gängtapp och därefter monteras quiverkillers i det nu gängade hålet med dia ca 9mm. Givetvis användes epoxi för plats/metall. Detta ger mig friheten att byta min F12-bindning mellan Manaslun och min sidestash(som givetvis också har quiverkiller) på bara någon minut. Samt att jag inte skadar gängorna när jag utför bytet. Har för mig att Wildsnow har provat hur många gånger man kan byta bindning innan dynafit-inserten i plats havererar. Resultatet var 8 ggr vilket man kommer upp i rätt snabbt känns det som. Då tycker jag denna lösning var fan så mkt trevligare :D Ska se om jag inte kan lura fram några kort på montaget under kvällen. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Fet skida + Dynafit?
Tillbaka
Topp