Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Fet skida + Dynafit?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Templar" data-source="post: 897178" data-attributes="member: 16207"><p>Jag har Dynafit monterat på två par skidor, ett par 90mm i midja och ett par 119mm i midja. </p><p></p><p>Först och främst tycker jag att det fungerar riktigt bra för min del. Men se till att få inställningen perfekt, några millimeter åtdraget för lite i bakdelen, gör att den släpper för tidigt, speciellt om skidan är mjuk. </p><p></p><p>Jag hoppar klippor upp till 5 meter utan några tjuvsläpp. Däremot hade jag ett sjukt bra flyg över ett krön när vi skulle fota, kom in i hastighet runt 80 - 100km/h och flög 30meter och i landningen släppte båda bindningarna. </p><p></p><p>...berodde det på bindningen. Ja på sätt och vis, men samtidigt beror det på att mitt huvud inte är riktigt friskt. Jag borde ha förstått innan att det inte var helt bra idé med ett par Dynafit. Tror i och för sig att mina tidigare Duke hade gjort samma sak, och om de hade klarat det så hade mina ben klarat det sämre.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Templar, post: 897178, member: 16207"] Jag har Dynafit monterat på två par skidor, ett par 90mm i midja och ett par 119mm i midja. Först och främst tycker jag att det fungerar riktigt bra för min del. Men se till att få inställningen perfekt, några millimeter åtdraget för lite i bakdelen, gör att den släpper för tidigt, speciellt om skidan är mjuk. Jag hoppar klippor upp till 5 meter utan några tjuvsläpp. Däremot hade jag ett sjukt bra flyg över ett krön när vi skulle fota, kom in i hastighet runt 80 - 100km/h och flög 30meter och i landningen släppte båda bindningarna. ...berodde det på bindningen. Ja på sätt och vis, men samtidigt beror det på att mitt huvud inte är riktigt friskt. Jag borde ha förstått innan att det inte var helt bra idé med ett par Dynafit. Tror i och för sig att mina tidigare Duke hade gjort samma sak, och om de hade klarat det så hade mina ben klarat det sämre. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Fet skida + Dynafit?
Tillbaka
Topp