Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Feta eller fetare lagg?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Carled" data-source="post: 223346" data-attributes="member: 46762"><p>Hasse, hur breda är dina nya Hendryx? :-D</p><p></p><p>Nenne, att du tycker att 185 cm BC räcker som säsongarskida kanske säger mer om dig än om skidan, dock inget ont menat! Jag hade själv ett par BC förra året, köpte nya modellen nu, och gick även upp en storlek till 185, allt för att få mer yta. Men jag skulle nog inte vilja ha dessa som enda säsongarlagg, dock tycker jag de är skitroliga som allroundlagg och för lite svensk offpist...</p><p></p><p>Vad jag tror om dina skidval osthyvel, är att du nog köper lite för mjuka skidor... Det skulle göra mig mycket, mycket förvånad och imponerad om Seth kör original Seth och AK Enemy när han susar och busar i Alaska. Visst är Enemy'n grymma puderlagg, men de är ju faktiskt inte värst styva. Jag tror att du nog vill ha lite mer styvhet för lite röjigare och stökigare åkning. Alla dagar är faktiskt inte najsiga pillowlines och stora svepande fält med 50cm nyfallet. </p><p></p><p>Andra alternativ som är styvare, och som jag tror kan vara bättre val är:</p><p> - Völkl Gotama, lite styvare, lite mer allround.</p><p> - Armada Ant, tro inte att detta är någon pissmjuk parksida, denna skall enligt grabbarna på TGR vara en riktig best som kör med dig om du inte står på. Skall klara det mesta som kan komma i ens väg, om man har benstyrkan. Denna skida gråter om du inte drar på...</p><p> - Mojo 105, lite osäker på denna. Är den så "omjuk" som jag minns den är den nog ganska trevligt. Körde den ett åk ned från skutan i världens jäkla snöoväder, allt var offpist då...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Carled, post: 223346, member: 46762"] Hasse, hur breda är dina nya Hendryx? :-D Nenne, att du tycker att 185 cm BC räcker som säsongarskida kanske säger mer om dig än om skidan, dock inget ont menat! Jag hade själv ett par BC förra året, köpte nya modellen nu, och gick även upp en storlek till 185, allt för att få mer yta. Men jag skulle nog inte vilja ha dessa som enda säsongarlagg, dock tycker jag de är skitroliga som allroundlagg och för lite svensk offpist... Vad jag tror om dina skidval osthyvel, är att du nog köper lite för mjuka skidor... Det skulle göra mig mycket, mycket förvånad och imponerad om Seth kör original Seth och AK Enemy när han susar och busar i Alaska. Visst är Enemy'n grymma puderlagg, men de är ju faktiskt inte värst styva. Jag tror att du nog vill ha lite mer styvhet för lite röjigare och stökigare åkning. Alla dagar är faktiskt inte najsiga pillowlines och stora svepande fält med 50cm nyfallet. Andra alternativ som är styvare, och som jag tror kan vara bättre val är: - Völkl Gotama, lite styvare, lite mer allround. - Armada Ant, tro inte att detta är någon pissmjuk parksida, denna skall enligt grabbarna på TGR vara en riktig best som kör med dig om du inte står på. Skall klara det mesta som kan komma i ens väg, om man har benstyrkan. Denna skida gråter om du inte drar på... - Mojo 105, lite osäker på denna. Är den så "omjuk" som jag minns den är den nog ganska trevligt. Körde den ett åk ned från skutan i världens jäkla snöoväder, allt var offpist då... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Feta eller fetare lagg?
Tillbaka
Topp