Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Feta eller fetare lagg?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Dirtbag" data-source="post: 224834" data-attributes="member: 58227"><p>Sent ute som alltid... Det verkar som om beslutet redan är taget. Jag har själv åkt med 179orna i tre säsonger i alla slags fören i Canada och Sverige. </p><p></p><p>Mitt argument då jag skaffade dom liksom nu är att ska man ha en skida (så länge man inte ska köra längd, park eller portar) så ska den vara allround. För mig har det aldrig visat sig vara något problem med mindre längd eftersom skidan är så bred som den är. </p><p></p><p>Roligare att ha en lite livligare och lättare skida som mer eller mindre har de fördelar som den längre har... Det är trots allt backcountry freestyle segmentet de ingår i och då borde man rimligtvis inte stirra sig blind på stabilitet, mittmontering och annat. Då ska man nog välja andra slags skidor.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Dirtbag, post: 224834, member: 58227"] Sent ute som alltid... Det verkar som om beslutet redan är taget. Jag har själv åkt med 179orna i tre säsonger i alla slags fören i Canada och Sverige. Mitt argument då jag skaffade dom liksom nu är att ska man ha en skida (så länge man inte ska köra längd, park eller portar) så ska den vara allround. För mig har det aldrig visat sig vara något problem med mindre längd eftersom skidan är så bred som den är. Roligare att ha en lite livligare och lättare skida som mer eller mindre har de fördelar som den längre har... Det är trots allt backcountry freestyle segmentet de ingår i och då borde man rimligtvis inte stirra sig blind på stabilitet, mittmontering och annat. Då ska man nog välja andra slags skidor. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Feta eller fetare lagg?
Tillbaka
Topp