Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Feta eller jättefeta?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="LyndonSJohnson" data-source="post: 100820" data-attributes="member: 35461"><p>Funderar på att köpa ett par redigt feta skidor efter att ha insett att det det med allroundskidor inte riktigt funkar (bättre med två skidor i så fall). Efter att ha kikat runt lite (bl.a. bland recensioner på denna sida) har jag insett att det bara på ett år har dykt upp betydligt fler skidor med en midja på över 10cm. </p><p></p><p>Nu e jag inte helt säker på hur feta jag ska ha. Skidan är enbart tänkt för att åka offpist med, men ska fungaera i allt från slaskig vårsnö, för skogsåkning och för stora öppna ytor med bottenlöst puder. På HEADs hemsida rekommenderas man att köpa 85:an om man vill åka i skog och 103:an om man enbart vill köra i öppen terräng. Är skidorna med midja över 10cminga allround-offpist skidor. Vill inte göra om misstaget att köpa för smala skidor.</p><p></p><p>Har t.ex. funderat på fetare skidor som monster 103:an, Big Stix 106 och Gotama men även på "tunnisar" som Big Block 193, AK Launcher, B3 m.fl.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="LyndonSJohnson, post: 100820, member: 35461"] Funderar på att köpa ett par redigt feta skidor efter att ha insett att det det med allroundskidor inte riktigt funkar (bättre med två skidor i så fall). Efter att ha kikat runt lite (bl.a. bland recensioner på denna sida) har jag insett att det bara på ett år har dykt upp betydligt fler skidor med en midja på över 10cm. Nu e jag inte helt säker på hur feta jag ska ha. Skidan är enbart tänkt för att åka offpist med, men ska fungaera i allt från slaskig vårsnö, för skogsåkning och för stora öppna ytor med bottenlöst puder. På HEADs hemsida rekommenderas man att köpa 85:an om man vill åka i skog och 103:an om man enbart vill köra i öppen terräng. Är skidorna med midja över 10cminga allround-offpist skidor. Vill inte göra om misstaget att köpa för smala skidor. Har t.ex. funderat på fetare skidor som monster 103:an, Big Stix 106 och Gotama men även på "tunnisar" som Big Block 193, AK Launcher, B3 m.fl. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Feta eller jättefeta?
Tillbaka
Topp