Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Feta lagg är överreklamerat
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Putte_the_skibum" data-source="post: 116536" data-attributes="member: 28793"><p>Nu är varken B3 eller monster 85orna några av mina favoritskidor. Men skälet är ju framförallt att man får bättre lyftkraft med en bredare skida och får mer puderkänsla redan i relativt lite puder/lössnö. Men visst är det i slutändan så att det är åkaren som gör planken och inte tvärtom, men att det skulle vara överklamerat håller jag inte med om...</p><p></p><p>Jag har kört på Seth-pistols i två säsonger nu och (95mm i midjan väldigt mjuk) och två år innan med Asteroid (92mm tajtare sandwichkonstruktion) och skulle inte vilja kört med exempelvis Lasern eller liknande skida istället... (Har även ett par Fischer SC för att bränna kortsväng i pist med...)</p><p></p><p>Men den här säsongen i Åre hade jag lika gärna (och antagligen hellre) haft en V-pro att bränna på med, då den funkar bättre när det inte är så mycket snö och vindpinat och jävligt... Som jag tycker att Åre var trots att det skulle varit bästa säsongen på 30 år... (Tur att man inte kommer göra fler säsonger där ;o) ... )</p><p></p><p>Men jag tycker bara att det är att säga gratts om du inte behöver köpa nya plank utan känner att du utvecklas på din M70...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Putte_the_skibum, post: 116536, member: 28793"] Nu är varken B3 eller monster 85orna några av mina favoritskidor. Men skälet är ju framförallt att man får bättre lyftkraft med en bredare skida och får mer puderkänsla redan i relativt lite puder/lössnö. Men visst är det i slutändan så att det är åkaren som gör planken och inte tvärtom, men att det skulle vara överklamerat håller jag inte med om... Jag har kört på Seth-pistols i två säsonger nu och (95mm i midjan väldigt mjuk) och två år innan med Asteroid (92mm tajtare sandwichkonstruktion) och skulle inte vilja kört med exempelvis Lasern eller liknande skida istället... (Har även ett par Fischer SC för att bränna kortsväng i pist med...) Men den här säsongen i Åre hade jag lika gärna (och antagligen hellre) haft en V-pro att bränna på med, då den funkar bättre när det inte är så mycket snö och vindpinat och jävligt... Som jag tycker att Åre var trots att det skulle varit bästa säsongen på 30 år... (Tur att man inte kommer göra fler säsonger där ;o) ... ) Men jag tycker bara att det är att säga gratts om du inte behöver köpa nya plank utan känner att du utvecklas på din M70... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Feta lagg är överreklamerat
Tillbaka
Topp