Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Feta lagg?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Super_G" data-source="post: 27779" data-attributes="member: 16022"><p>Hmmmmm...</p><p></p><p>När jag för några år sen åkte telemark (har på senare år mest åkt vanliga skidor) så var nog det bästa (tycker jag) att om det var mycket snö (läs puder) så kändes det som om man nästan åkte under snön. Kändes som om man skulle behöva en snorkel att andas i, en suverän känsla.</p><p> </p><p>Därav min lilla fundering ang feta skidor? </p><p> </p><p>Dessa feta skidor trodde jag var till för de som åker puder på stora berg dag efter dag skall få lite extra hjälp att orka åka, eftersom de med dessa feta skidor som ni skriver håller sig mer uppepå snön.</p><p> </p><p>Men eftersom sverige har lite svårt att prestera både stora berg och puder dag efter dag så borde väll de flesta svenskar ha roligare genom att använda ett par mer "normalt" tjocka/smala skidor och på så sätt utnyttja de få puderåken man får på en säsong till fullo genom att med lite mer svett få bättre djup i pudret och på så sätt bli ännu mer lyriska över att åka skidor, eller har jag helt fel?</p><p></p><p>Varför skulle man vilja åka ovanpå pudret? då finns det ju ingen poäng med "bottenlöst puder"</p><p> </p><p>Men det är klart ett par feta skidor ser bra ut i liften! tror jag måste köpa ett par.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Super_G, post: 27779, member: 16022"] Hmmmmm... När jag för några år sen åkte telemark (har på senare år mest åkt vanliga skidor) så var nog det bästa (tycker jag) att om det var mycket snö (läs puder) så kändes det som om man nästan åkte under snön. Kändes som om man skulle behöva en snorkel att andas i, en suverän känsla. Därav min lilla fundering ang feta skidor? Dessa feta skidor trodde jag var till för de som åker puder på stora berg dag efter dag skall få lite extra hjälp att orka åka, eftersom de med dessa feta skidor som ni skriver håller sig mer uppepå snön. Men eftersom sverige har lite svårt att prestera både stora berg och puder dag efter dag så borde väll de flesta svenskar ha roligare genom att använda ett par mer "normalt" tjocka/smala skidor och på så sätt utnyttja de få puderåken man får på en säsong till fullo genom att med lite mer svett få bättre djup i pudret och på så sätt bli ännu mer lyriska över att åka skidor, eller har jag helt fel? Varför skulle man vilja åka ovanpå pudret? då finns det ju ingen poäng med "bottenlöst puder" Men det är klart ett par feta skidor ser bra ut i liften! tror jag måste köpa ett par. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Feta lagg?
Tillbaka
Topp