Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
feta skidor med löjligt smala bindingar
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="snorkel" data-source="post: 1046307" data-attributes="member: 51492"><p>Sist jag kollade var alla bindningar att räkna med av metall och alla pjäxor av plast. Dra fast en skida i hyvelbänken med 20 skruv längs med vardera skidkanten, dra bindningen på +20 DIN och i med hårdaste pjucken.</p><p>Sätt en 2m 2"x4" i pjäxan och bryt. Det som ger sig först är vinkeln mellan pjäxan och skidan eftersom Pjäxan/bindningen (och inte infästningen av bindningen) är den svaga länken. När bindningens glapp och nedåttryckande fjäderkrafter tar stopp så är det sedan pjäxplasten som ger sig genom att pjäxan buktar till sig (om inte bindningen poppat innan). Nummer tre är lite oklart men vid träskida och vanliga skruvar kanske det börjar knaka.</p><p></p><p>Vid metallskida och inserts så kan möjligen bottendelen på bindningen vrida sig om inte någon annan del på bindningen ger upp innan. Sätter man ett ben i pjäxan istället för en 2"x4" så är det den svaga länken.</p><p>(Nej, jag har inte testat ovanstående i praktiken)</p><p></p><p>Som sagt, sätt i inserts så är detta definitivt ett ickeproblem.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="snorkel, post: 1046307, member: 51492"] Sist jag kollade var alla bindningar att räkna med av metall och alla pjäxor av plast. Dra fast en skida i hyvelbänken med 20 skruv längs med vardera skidkanten, dra bindningen på +20 DIN och i med hårdaste pjucken. Sätt en 2m 2"x4" i pjäxan och bryt. Det som ger sig först är vinkeln mellan pjäxan och skidan eftersom Pjäxan/bindningen (och inte infästningen av bindningen) är den svaga länken. När bindningens glapp och nedåttryckande fjäderkrafter tar stopp så är det sedan pjäxplasten som ger sig genom att pjäxan buktar till sig (om inte bindningen poppat innan). Nummer tre är lite oklart men vid träskida och vanliga skruvar kanske det börjar knaka. Vid metallskida och inserts så kan möjligen bottendelen på bindningen vrida sig om inte någon annan del på bindningen ger upp innan. Sätter man ett ben i pjäxan istället för en 2"x4" så är det den svaga länken. (Nej, jag har inte testat ovanstående i praktiken) Som sagt, sätt i inserts så är detta definitivt ett ickeproblem. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
feta skidor med löjligt smala bindingar
Tillbaka
Topp