Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
feta skidor med löjligt smala bindingar
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="erik_lagg" data-source="post: 1046344" data-attributes="member: 88096"><p>Känns som att entusiasmen för att bredda hålbilden på moderna alpinbindningar är begränsad...</p><p></p><p>Dessutom är det ju inte så lätt att göra åktester som</p><p> [USER=80520]@Vattendroppe[/USER] påpekar. Men jag tänker mig att man skulle kunna sätta en platta under bindningen som man i sin tur skruvar fast bredare.</p><p></p><p> [USER=51492]@snorkel[/USER] antar att allt annat (bindingar+pjäxor) flexar mer så det blir inget bättre av att bredda. Det kanske är så men kolla filmen på denna sida: <a href="https://www.wildsnow.com/379/backcountr" target="_blank">https://www.wildsnow.com/379/backcountr</a> … lex-tests/ . Där flexar bindningen mkt (som du säger, men en ganska kass bindning?) men även skidan flexar trots att den är så smal. Skulle vara intressant att se något liknande med bredare skidor och bättre bindingar. Men det vore också värt att prova med lite olika skidor - med och utan metall tex.</p><p></p><p> [USER=66686]@Daniel-LAB[/USER]. Tror att det är för högt DIN för mig. Brukar köra på 10 ungefär. Köpte ett par nya bindingar igår sth2 16 - hoppas de är lite mer hållbara än varianterna under och har något bättre vridstyvhet.</p><p></p><p>Jag får lägga till att jag inte är så orolig över att dra ut skruvarna igen utan jag är mer intresserad av hur vridstyvheten skulle påverkas av breddade bindningar.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="erik_lagg, post: 1046344, member: 88096"] Känns som att entusiasmen för att bredda hålbilden på moderna alpinbindningar är begränsad... Dessutom är det ju inte så lätt att göra åktester som [USER=80520]@Vattendroppe[/USER] påpekar. Men jag tänker mig att man skulle kunna sätta en platta under bindningen som man i sin tur skruvar fast bredare. [USER=51492]@snorkel[/USER] antar att allt annat (bindingar+pjäxor) flexar mer så det blir inget bättre av att bredda. Det kanske är så men kolla filmen på denna sida: [URL]https://www.wildsnow.com/379/backcountr[/URL] … lex-tests/ . Där flexar bindningen mkt (som du säger, men en ganska kass bindning?) men även skidan flexar trots att den är så smal. Skulle vara intressant att se något liknande med bredare skidor och bättre bindingar. Men det vore också värt att prova med lite olika skidor - med och utan metall tex. [USER=66686]@Daniel-LAB[/USER]. Tror att det är för högt DIN för mig. Brukar köra på 10 ungefär. Köpte ett par nya bindingar igår sth2 16 - hoppas de är lite mer hållbara än varianterna under och har något bättre vridstyvhet. Jag får lägga till att jag inte är så orolig över att dra ut skruvarna igen utan jag är mer intresserad av hur vridstyvheten skulle påverkas av breddade bindningar. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
feta skidor med löjligt smala bindingar
Tillbaka
Topp