Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
feta skidor med löjligt smala bindingar
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="SiSt" data-source="post: 1046354" data-attributes="member: 68917"><p>Det jeg forsøker å si noe om over her er at tech-innfesting (i tå, ikke i hæl selvfølgelig) er bredere på støvelen og dermed et bedre utgangspunkt for å lage en mer vridningsstiv binding enn hva man kan klare med en vanlig alpinbinding. Jeg er også skeptisk til om man egentlig vil ha en stivere/mer direkte innfesting, men jeg ser for meg at dette bør kunne håndteres.</p><p></p><p>Den mulige fordelen med dette vil jo kunne være at man gjør brede ski enda litt bedre på hardt føre og utvider bruksområdet til ski med bredde rundt 100-125mm ytterligere.</p><p></p><p>Det som egentlig trengs er en ny norm som ikke lar seg begrense av eksisterende alpinnorm, men benytter de mulighetene som finnes til å lage en mer presis, lettere og sikrere binding, som bør fungere like bra til heisbasert kjøring som til toppturer. Rett og slett en "freeride-norm" for ski som er minst 95-100mm på midten.</p><p></p><p>Det virker som både Beast og Kingpin er skritt i riktig retning, og det blir spennende å se hva Salomon/Atomic har å komme med fremover, selv om disse er begrenset av både tech-norm og gammel alpinnorm.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="SiSt, post: 1046354, member: 68917"] Det jeg forsøker å si noe om over her er at tech-innfesting (i tå, ikke i hæl selvfølgelig) er bredere på støvelen og dermed et bedre utgangspunkt for å lage en mer vridningsstiv binding enn hva man kan klare med en vanlig alpinbinding. Jeg er også skeptisk til om man egentlig vil ha en stivere/mer direkte innfesting, men jeg ser for meg at dette bør kunne håndteres. Den mulige fordelen med dette vil jo kunne være at man gjør brede ski enda litt bedre på hardt føre og utvider bruksområdet til ski med bredde rundt 100-125mm ytterligere. Det som egentlig trengs er en ny norm som ikke lar seg begrense av eksisterende alpinnorm, men benytter de mulighetene som finnes til å lage en mer presis, lettere og sikrere binding, som bør fungere like bra til heisbasert kjøring som til toppturer. Rett og slett en "freeride-norm" for ski som er minst 95-100mm på midten. Det virker som både Beast og Kingpin er skritt i riktig retning, og det blir spennende å se hva Salomon/Atomic har å komme med fremover, selv om disse er begrenset av både tech-norm og gammel alpinnorm. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
feta skidor med löjligt smala bindingar
Tillbaka
Topp