Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Toppturer
Feta stighudar?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="sture-sson" data-source="post: 174684" data-attributes="member: 42161"><p>Behöver du verkligen det fläskigaste fläsket?</p><p>(jag vet ju inte hur du är byggd i kroppen)</p><p>är det för att flasha med i liftkön eller ska du åka fluff fluff puder á la Kanada?</p><p></p><p>Ur egen erfarenhet så har jag kört med alpine trekker och med ett par Völkl Gotama 04/05 (vilket för mig är "fett" nog)</p><p>skidorna är underbara att åka på men att sätta i trekker i bindningen och hudar under så blev det inte så roligt längre.. </p><p></p><p>Gjorde en del turer i Chamonix och att skrå med feta skidor med trekker är inget jag rekommenderar ganska så sketchy! skulle verkligen inte vilja göra det med ännu bredare skidor så om du ska tura så kanske det är idé och kolla på hur brett du faktiskt behöver..</p><p></p><p>när det blev hård snö så blev det helt enkelt för min del att peka spetsarna rakt upp och sen slita hund för att ta mig upp, med nya bra hudar funkar det med när det börjar bli slitet så är det nog inte så kul längre.. </p><p></p><p>så kika på vad du ska göra med skidorna och vilken typ av snö du till största del kommer åka i och köp ngt som passar till dina behov. </p><p></p><p>och som nga skrev innan det är mest bredden under foten som är viktig, resten kommer inte påverka speciellt mkt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="sture-sson, post: 174684, member: 42161"] Behöver du verkligen det fläskigaste fläsket? (jag vet ju inte hur du är byggd i kroppen) är det för att flasha med i liftkön eller ska du åka fluff fluff puder á la Kanada? Ur egen erfarenhet så har jag kört med alpine trekker och med ett par Völkl Gotama 04/05 (vilket för mig är "fett" nog) skidorna är underbara att åka på men att sätta i trekker i bindningen och hudar under så blev det inte så roligt längre.. Gjorde en del turer i Chamonix och att skrå med feta skidor med trekker är inget jag rekommenderar ganska så sketchy! skulle verkligen inte vilja göra det med ännu bredare skidor så om du ska tura så kanske det är idé och kolla på hur brett du faktiskt behöver.. när det blev hård snö så blev det helt enkelt för min del att peka spetsarna rakt upp och sen slita hund för att ta mig upp, med nya bra hudar funkar det med när det börjar bli slitet så är det nog inte så kul längre.. så kika på vad du ska göra med skidorna och vilken typ av snö du till största del kommer åka i och köp ngt som passar till dina behov. och som nga skrev innan det är mest bredden under foten som är viktig, resten kommer inte påverka speciellt mkt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Toppturer
Feta stighudar?
Tillbaka
Topp