Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Fetare skidor?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Gazza1" data-source="post: 911975" data-attributes="member: 97821"><p>Rocker 2 och JJ är inte helt olika varandra och Shiro är ganska lik Super 7 i beteendet. Däremot skiljer sig dessa två grupper hyfsat mycket från varandra. Rocker2 och JJ har en fet rocker fram och bak så du har inte jätte mycket skida i vid hårdare underlag. Väldigt lättsvängda skidor som du kan snurra kring en fjällbjörk.</p><p></p><p>Shiro och Super 7 har feta rocker men där har du en pintail på Super 7 och något som påminner om en pintail på Shiro. Lite annorlunda åkkännsla mot Rocker 2 samt JJ. Både Shiro och Super 7 är väldigt lätthanterliga skidor som jag anser har en mer allround funktion än vad Rocker 2 och JJ har. Shiro och Super 7 anser jag vara roligare vid hårdare underlag och de gånger du ska åka i pisten med dem.</p><p></p><p>Så tänk efter mer var du ska använda skidorna och hur du åker så hittar du nog fram till rätt lagg.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Gazza1, post: 911975, member: 97821"] Rocker 2 och JJ är inte helt olika varandra och Shiro är ganska lik Super 7 i beteendet. Däremot skiljer sig dessa två grupper hyfsat mycket från varandra. Rocker2 och JJ har en fet rocker fram och bak så du har inte jätte mycket skida i vid hårdare underlag. Väldigt lättsvängda skidor som du kan snurra kring en fjällbjörk. Shiro och Super 7 har feta rocker men där har du en pintail på Super 7 och något som påminner om en pintail på Shiro. Lite annorlunda åkkännsla mot Rocker 2 samt JJ. Både Shiro och Super 7 är väldigt lätthanterliga skidor som jag anser har en mer allround funktion än vad Rocker 2 och JJ har. Shiro och Super 7 anser jag vara roligare vid hårdare underlag och de gånger du ska åka i pisten med dem. Så tänk efter mer var du ska använda skidorna och hur du åker så hittar du nog fram till rätt lagg. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Fetare skidor?
Tillbaka
Topp