Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Fetaste bailen ni gjort.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="jeppenator" data-source="post: 417010" data-attributes="member: 53337"><p>ajfaaan de lät inge mysigt.. :/</p><p></p><p>jag har väl bara gjorot onödiga slams.. typ flugit för kort å stompat på platån å krossat hälarna så man inte kunnat åka på några veckor..</p><p></p><p>men de värsta va väl typ dagen innan sportlovet 2005.. jag är svinpepp och allt har gått asbra hela dagen, bestämmer mig för å köra 540-sw 540 i en line på 2 hopp</p><p>efter första stompade 5an så känner jag att jag har för mycket fart och vill inte droppa in sw i andra hoppet.. så jag gör ett försök på en sw butter 180 så jag ska komma framlänges, men självklart så lyckas jag få hugg på tailen ner i snön och jag kastas frammåt med magen/huvudet först</p><p>allt blir svart och jag känner en rejäl jävla smärta.. ONT! tänker jag bara.. helvete nu är de nått som inte står rätt till.. det bara snurrar i skallen.. och magen känns heeelt tom och jag vill bara kräkas och dö å allt sånt..</p><p></p><p>kan knappt ställa mig upp på benen själv.. men tillslut lyckas jag iallafall ta mig ner till liften.. som tur är jobbar farsan i den lokala skidshopen och jag går dit för hjälp.. men SJÄLVKLART så har han inte tid för mig.. och jag blir sittandes i enorm smärta på en hård jävla träbänk i 1 timme innan vi kan åka hem..</p><p>när jag komm hemm vågade jag knappt sova.. kunde inte andas på hela natten och allt var ett helvete,, magsmärtorna går inte att beskriva och jag började förstå att nått verkligen inte stod rätt till..</p><p>dagen efter blev jag liggandes hemma i soffan hela dagen i hopp om att de skulle gå över.. kunde varken äta eller gå på toa så ont hade jag, men icke,, de onda gick inte över så på kvällen skjutsar farsan mig till sjukhuset som tur är..</p><p>efter att setat i kö i typ 4 timmar blir jag liggandes på en bår och tagen till magnetröntgen.. dom kollar magen och säger typ "ja du jesper, de va tur att ni åkte hit tillslut.. hade du väntat en dag till hade du nog vart död..."</p><p>de va ju roligt att höra! haha </p><p>de va mjälten som pajjat.. (mjälten är kroppens blodreserv typ) och allt blod i den hade runnit ut i magen å låg å skvalpade mellan alla inre organ.. lagom mysigt vill jag lova..</p><p>så efter att ha tillbringat hela sportlovet stillaliggandes i en hård sjukhussägn fick jag tillslut åka hem efter att ha hört orden.. de är nog bäst om du håller dig borta från skidåkningen minst 12 veckor..</p><p>lyckat säsongsslut.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="jeppenator, post: 417010, member: 53337"] ajfaaan de lät inge mysigt.. :/ jag har väl bara gjorot onödiga slams.. typ flugit för kort å stompat på platån å krossat hälarna så man inte kunnat åka på några veckor.. men de värsta va väl typ dagen innan sportlovet 2005.. jag är svinpepp och allt har gått asbra hela dagen, bestämmer mig för å köra 540-sw 540 i en line på 2 hopp efter första stompade 5an så känner jag att jag har för mycket fart och vill inte droppa in sw i andra hoppet.. så jag gör ett försök på en sw butter 180 så jag ska komma framlänges, men självklart så lyckas jag få hugg på tailen ner i snön och jag kastas frammåt med magen/huvudet först allt blir svart och jag känner en rejäl jävla smärta.. ONT! tänker jag bara.. helvete nu är de nått som inte står rätt till.. det bara snurrar i skallen.. och magen känns heeelt tom och jag vill bara kräkas och dö å allt sånt.. kan knappt ställa mig upp på benen själv.. men tillslut lyckas jag iallafall ta mig ner till liften.. som tur är jobbar farsan i den lokala skidshopen och jag går dit för hjälp.. men SJÄLVKLART så har han inte tid för mig.. och jag blir sittandes i enorm smärta på en hård jävla träbänk i 1 timme innan vi kan åka hem.. när jag komm hemm vågade jag knappt sova.. kunde inte andas på hela natten och allt var ett helvete,, magsmärtorna går inte att beskriva och jag började förstå att nått verkligen inte stod rätt till.. dagen efter blev jag liggandes hemma i soffan hela dagen i hopp om att de skulle gå över.. kunde varken äta eller gå på toa så ont hade jag, men icke,, de onda gick inte över så på kvällen skjutsar farsan mig till sjukhuset som tur är.. efter att setat i kö i typ 4 timmar blir jag liggandes på en bår och tagen till magnetröntgen.. dom kollar magen och säger typ "ja du jesper, de va tur att ni åkte hit tillslut.. hade du väntat en dag till hade du nog vart död..." de va ju roligt att höra! haha de va mjälten som pajjat.. (mjälten är kroppens blodreserv typ) och allt blod i den hade runnit ut i magen å låg å skvalpade mellan alla inre organ.. lagom mysigt vill jag lova.. så efter att ha tillbringat hela sportlovet stillaliggandes i en hård sjukhussägn fick jag tillslut åka hem efter att ha hört orden.. de är nog bäst om du håller dig borta från skidåkningen minst 12 veckor.. lyckat säsongsslut. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Fetaste bailen ni gjort.
Tillbaka
Topp