Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Fetaste bailen ni gjort.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fransmagdans" data-source="post: 417174" data-attributes="member: 46000"><p>Jag la av en relativt kraftig krasch för ungefär 2 veckor sedan.</p><p></p><p>Var i Bydalen med skolan och eftersom man var tvungen att visa sig lite cool så satsar jag på att göra en misty 540. Eller jag tänkte i vart fall göra det.</p><p>Fegar ur lite innan hoppet, dvs. att jag bromsar lite men jag kör på ändå och börjar rotationen som går helt åt helvete då jag även roterar alldeles för långsamt...</p><p></p><p>Prickar precis knölen på platån innan landningen med ryggen först. Kraften i smällen var så kraftig att jag studsade upp från knölen och landade på huvudet nedanför landningen.</p><p>Har en liten minneslucka men det kommer en polare och kollar om jag är okej varpå jag säger "de e lugnt, tappade bara luften".</p><p>Jag är helt snurrig, reser på mig och kör på mot nästa hopp... Där jag gör en vanlig tailgrab men i all förvirring så släpper jag inte graben utan landar i samma position som en tweakad tailgrab. </p><p>Jag fortsatte att åka resten av dagen samt dagarna därpå trots att jag morgonen efter kraschen var så vimsig så att jag omedvetet satt och åt fil med kniv och gaffel.</p><p>Orkade inte besöka sjukan men någon sjukgymnast kom dit jag bodde och rätade tydligen ut min rygg då jag enligt henne fått en kotförsjutning.</p><p></p><p>Jag kan ju bara undra hur det hade gått utan ryggskydd och hjälm :/</p><p></p><p>Landade likadant för 2 år sedan på ett cork 720-försök fast då med höften först. Kunde inte gå och skickades till en läkare som sa att jag drabbats av "snapping hip". Det var också en intressant krasch.</p><p></p><p>På cykel så har jag lyckats krossa revben, svanskota, sprickor i handleder, spricka i foten, hjärnskakning... </p><p></p><p>Nu fick jag med många skador... Men ja... Det är den senaste som är färskast i minnet och därmed den värsta :P</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fransmagdans, post: 417174, member: 46000"] Jag la av en relativt kraftig krasch för ungefär 2 veckor sedan. Var i Bydalen med skolan och eftersom man var tvungen att visa sig lite cool så satsar jag på att göra en misty 540. Eller jag tänkte i vart fall göra det. Fegar ur lite innan hoppet, dvs. att jag bromsar lite men jag kör på ändå och börjar rotationen som går helt åt helvete då jag även roterar alldeles för långsamt... Prickar precis knölen på platån innan landningen med ryggen först. Kraften i smällen var så kraftig att jag studsade upp från knölen och landade på huvudet nedanför landningen. Har en liten minneslucka men det kommer en polare och kollar om jag är okej varpå jag säger "de e lugnt, tappade bara luften". Jag är helt snurrig, reser på mig och kör på mot nästa hopp... Där jag gör en vanlig tailgrab men i all förvirring så släpper jag inte graben utan landar i samma position som en tweakad tailgrab. Jag fortsatte att åka resten av dagen samt dagarna därpå trots att jag morgonen efter kraschen var så vimsig så att jag omedvetet satt och åt fil med kniv och gaffel. Orkade inte besöka sjukan men någon sjukgymnast kom dit jag bodde och rätade tydligen ut min rygg då jag enligt henne fått en kotförsjutning. Jag kan ju bara undra hur det hade gått utan ryggskydd och hjälm :/ Landade likadant för 2 år sedan på ett cork 720-försök fast då med höften först. Kunde inte gå och skickades till en läkare som sa att jag drabbats av "snapping hip". Det var också en intressant krasch. På cykel så har jag lyckats krossa revben, svanskota, sprickor i handleder, spricka i foten, hjärnskakning... Nu fick jag med många skador... Men ja... Det är den senaste som är färskast i minnet och därmed den värsta :P [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Fetaste bailen ni gjort.
Tillbaka
Topp