Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Fetaste bailen ni gjort.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Jockis" data-source="post: 625730" data-attributes="member: 103760"><p>Hmm, Värsta bail... Har aldrig gjort någon bail på snowboard där jag skadat mig allvarligt men min mest brutala vurpa ägde rum v.9 i år. Var uppe i kittelfjäll och åkte det hade snöat hela natten så vi hade pudersnö upp till höfterna (överdrift men mycket puder var det). Jag och mina polare tänkte köra ett hopp vi kört dagen innan, enda skillnaden var att idag var det djup lössnö i landningen, Den s.k landningen var egentligen en ganska lång och brant backe men tack vare hoppets position fungerade det utmärkt som landning. Jag skulle göra 360 men fick felskär på kicken och det hela slutade i en 180 med bakåtvikt, När jag landade grävde tailen ner sig i snön och jag slungas neråt i en bakåtvolt, landar på axeln och fortsätter studsa. Eftersom backen var ganska brant så tog det även rätt lång tid innan jag stannade, ett flertal ofrivilliga volter senare ligger jag i backen och ser efter om jag mår bra, ja klarade mig med några blåmärken och en sträckt rygg men läskigt var det.</p><p></p><p>Jag har inga cykel bails eftersom jag inte håller på med cykling och ej har suttit på en cykel på flera år men däremot har jag lyckats krossa knäskålen när jag skejtat, inte särskilt kul och klantigt var det (gjorde en nosegrind och curben gled inte så bra vilket resulterar i ett tvärstopp som slungar mig framåt och jag landar med knät på kanten av curben)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Jockis, post: 625730, member: 103760"] Hmm, Värsta bail... Har aldrig gjort någon bail på snowboard där jag skadat mig allvarligt men min mest brutala vurpa ägde rum v.9 i år. Var uppe i kittelfjäll och åkte det hade snöat hela natten så vi hade pudersnö upp till höfterna (överdrift men mycket puder var det). Jag och mina polare tänkte köra ett hopp vi kört dagen innan, enda skillnaden var att idag var det djup lössnö i landningen, Den s.k landningen var egentligen en ganska lång och brant backe men tack vare hoppets position fungerade det utmärkt som landning. Jag skulle göra 360 men fick felskär på kicken och det hela slutade i en 180 med bakåtvikt, När jag landade grävde tailen ner sig i snön och jag slungas neråt i en bakåtvolt, landar på axeln och fortsätter studsa. Eftersom backen var ganska brant så tog det även rätt lång tid innan jag stannade, ett flertal ofrivilliga volter senare ligger jag i backen och ser efter om jag mår bra, ja klarade mig med några blåmärken och en sträckt rygg men läskigt var det. Jag har inga cykel bails eftersom jag inte håller på med cykling och ej har suttit på en cykel på flera år men däremot har jag lyckats krossa knäskålen när jag skejtat, inte särskilt kul och klantigt var det (gjorde en nosegrind och curben gled inte så bra vilket resulterar i ett tvärstopp som slungar mig framåt och jag landar med knät på kanten av curben) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Fetaste bailen ni gjort.
Tillbaka
Topp