Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Telemark
Fetaste telisskidorna?!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="AbiskoNarvik" data-source="post: 524920" data-attributes="member: 75667"><p>fundera på vilket isgrepp du vill ha, vill du kunna vara kvick och smidig eller vill du bara ha flyt när du väljer skidor. Personligen har jag gått ner i längd på telisskidor för att man med tellispossitionen kan svälja ojämnheter bra ändå.</p><p></p><p>Om du åker mycket och vill ha en skida som är följsam och kvick med förhållandevis liten vikt rekomenderar jag ett par ScottyBob, finns med en massa olika bredder och längder, höjd på spannet och styvhet. WWW.scottybob.com</p><p></p><p>Jag åkte tidigare på ett par salom gunlab 101 midja 188cm kändes mycket klumpigare än ett par Scottybob med 115 mm i midja som är betydligt mer följsamma och lätta att få med bägge skidorna in i sväng pga. den speciella telemarksskärningen på Scottybobskidor.</p><p></p><p>Kan även rekomendera ett par Völkl Mantra, lagom mjuk för telemark och en lagom bredd 94mm för att få en smidig skida</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="AbiskoNarvik, post: 524920, member: 75667"] fundera på vilket isgrepp du vill ha, vill du kunna vara kvick och smidig eller vill du bara ha flyt när du väljer skidor. Personligen har jag gått ner i längd på telisskidor för att man med tellispossitionen kan svälja ojämnheter bra ändå. Om du åker mycket och vill ha en skida som är följsam och kvick med förhållandevis liten vikt rekomenderar jag ett par ScottyBob, finns med en massa olika bredder och längder, höjd på spannet och styvhet. WWW.scottybob.com Jag åkte tidigare på ett par salom gunlab 101 midja 188cm kändes mycket klumpigare än ett par Scottybob med 115 mm i midja som är betydligt mer följsamma och lätta att få med bägge skidorna in i sväng pga. den speciella telemarksskärningen på Scottybobskidor. Kan även rekomendera ett par Völkl Mantra, lagom mjuk för telemark och en lagom bredd 94mm för att få en smidig skida [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Telemark
Fetaste telisskidorna?!
Tillbaka
Topp