Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Feting allround skida?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Jarle" data-source="post: 599167" data-attributes="member: 33485"><p>Jag kör med duck på mina P4or och trivs jättebra med det på dem. Nu har jag velat fram och tillbaka om hur jag ska montera mina CRJ.</p><p></p><p>Den största skillnaden med duck tycker jag märks när man pressar skidorna ordentligt, jag märker det tydligast på underlag och i terräng där jag kan åka på skär. Där märker jag tydligt att jag har lättare att få mer tryck på innerskidan. Kort sagt har jag lättare att få ett jämnare tryck på skidorna.</p><p></p><p>Skillnaden mellan CRJ och P4 är däremot rätt stor, P4 har en radie på 19m i 171-längden medans CRJ har 27m radie i 180-längd. Detta gjorde mig ett tag skeptisk till att montera anka då jag inte kommer åka på samma sätt eller på skär lika ofta med 8 meter längre radie och därmed också tappa en del av fördelarna. </p><p></p><p>Jag har ännu inte bestämt mig helt hundra på hur jag ska montera CRJ men det lutar åt duck i lite mindre vinkel än mina P4.</p><p></p><p>Såhär tänkte jag med duck på skidor med längre radie</p><p></p><p>+ I puder använder jag inte skidans skärning för att svänga</p><p>+ Att få hjälp/lättare att få jämnare tryck på skidorna är aldrig fel?</p><p>+ Större hävarm vid kantning</p><p>+ Jag trivs bra med det</p><p>+ Jag är så jäkla ball och trendig med duck</p><p></p><p>- Trasig innerkant</p><p>- Lätt att ställa sig lite mycket på innerskidan vid brant åkning, är mest en fråga om vana och teknik.</p><p>- Jag får lov att montera själv och då blir det ju extra arbete, hoppas de är tillmötesgående i kanadensiska sportshoppar.</p><p></p><p>Det värsta som kan hända är ju en ommontering. Det är ju trots allt bara prylar det handlar om.</p><p></p><p>ShredTed:</p><p>Jag hoppas din annons och inlägg är ett skämt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Jarle, post: 599167, member: 33485"] Jag kör med duck på mina P4or och trivs jättebra med det på dem. Nu har jag velat fram och tillbaka om hur jag ska montera mina CRJ. Den största skillnaden med duck tycker jag märks när man pressar skidorna ordentligt, jag märker det tydligast på underlag och i terräng där jag kan åka på skär. Där märker jag tydligt att jag har lättare att få mer tryck på innerskidan. Kort sagt har jag lättare att få ett jämnare tryck på skidorna. Skillnaden mellan CRJ och P4 är däremot rätt stor, P4 har en radie på 19m i 171-längden medans CRJ har 27m radie i 180-längd. Detta gjorde mig ett tag skeptisk till att montera anka då jag inte kommer åka på samma sätt eller på skär lika ofta med 8 meter längre radie och därmed också tappa en del av fördelarna. Jag har ännu inte bestämt mig helt hundra på hur jag ska montera CRJ men det lutar åt duck i lite mindre vinkel än mina P4. Såhär tänkte jag med duck på skidor med längre radie + I puder använder jag inte skidans skärning för att svänga + Att få hjälp/lättare att få jämnare tryck på skidorna är aldrig fel? + Större hävarm vid kantning + Jag trivs bra med det + Jag är så jäkla ball och trendig med duck - Trasig innerkant - Lätt att ställa sig lite mycket på innerskidan vid brant åkning, är mest en fråga om vana och teknik. - Jag får lov att montera själv och då blir det ju extra arbete, hoppas de är tillmötesgående i kanadensiska sportshoppar. Det värsta som kan hända är ju en ommontering. Det är ju trots allt bara prylar det handlar om. ShredTed: Jag hoppas din annons och inlägg är ett skämt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Feting allround skida?
Tillbaka
Topp