Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Fetingar och touring i höjdmeter.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="FF" data-source="post: 816526" data-attributes="member: 40931"><p>0 - 80kg ganska normaltränad, turat en del dock.</p><p>1 - Gått upp till ca 1500hm med tunga setupen på en dag. Det lämpar sig dock bäst att gå upp till cirka 1000hm tycker jag med denna typ av utrustning</p><p>2 - Har nog gått mest med mina pro riders med dukes och dalbello krypton. Ca 12 kg.</p><p>3 - Ja: </p><p>- Jag har vid några tillfällen turat på mkt lättare prylar och det har varit riktigt trevliga upplevelser. Trots att utrustningen i teorin är sämre att åka på, blir åkningen roligare vid längre turer med lätta grejer, eftersom man har mkt mer ork kvar. Dessutom blir uppvägen mer av en njutning. Tyvärr sätter dock plånboken stopp för mig, då kittet kostar en slant.</p><p>-"freeride"turning med alpina pjäxor funkar bra på korta till också hyfsat långa turer (<1000hm), så länge man går på hudar uppför för det mesta. Att gå långt på platten är riktigt drygt, och samma sak att klättra runt på sten med plastsula.</p><p>- turprylar har alltså som mest fördel när det är långa anmarcher på platten som står på matsedeln (och såklart ju längre tur desto mer viktigt, men det säger väl sig själv)</p><p></p><p>E ni på väg mot col du chardonnet på bilden? Haute Route?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="FF, post: 816526, member: 40931"] 0 - 80kg ganska normaltränad, turat en del dock. 1 - Gått upp till ca 1500hm med tunga setupen på en dag. Det lämpar sig dock bäst att gå upp till cirka 1000hm tycker jag med denna typ av utrustning 2 - Har nog gått mest med mina pro riders med dukes och dalbello krypton. Ca 12 kg. 3 - Ja: - Jag har vid några tillfällen turat på mkt lättare prylar och det har varit riktigt trevliga upplevelser. Trots att utrustningen i teorin är sämre att åka på, blir åkningen roligare vid längre turer med lätta grejer, eftersom man har mkt mer ork kvar. Dessutom blir uppvägen mer av en njutning. Tyvärr sätter dock plånboken stopp för mig, då kittet kostar en slant. -"freeride"turning med alpina pjäxor funkar bra på korta till också hyfsat långa turer (<1000hm), så länge man går på hudar uppför för det mesta. Att gå långt på platten är riktigt drygt, och samma sak att klättra runt på sten med plastsula. - turprylar har alltså som mest fördel när det är långa anmarcher på platten som står på matsedeln (och såklart ju längre tur desto mer viktigt, men det säger väl sig själv) E ni på väg mot col du chardonnet på bilden? Haute Route? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Fetingar och touring i höjdmeter.
Tillbaka
Topp