Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
fetskidor för pudersurf, värt det??
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mountain_Man" data-source="post: 61949" data-attributes="member: 13863"><p>Tjabba! </p><p></p><p>Yo det beror nog på vad du menar med "fetlagg" för puder. För bara några år sedan ansågs ett par skidor med midja på 80 mm som riktigt feta. Idag hittar du "allmountainskidor" med midja på 80-90 mm som går på räls även i en stenhård pist. Pratar vi seriösa puderlagg idag är det omkring 100 mm eller mer i midja som gäller och dessa skidor har ett något begränsat användningsområde. Men avser du att tillbringa vintern i någon snösäker håla i Alaska är det helt rätt.</p><p></p><p>Eftersom du överhuvudtaget ställer frågan här är det väl antagligen ett par "freeride allmountain" du är ute efter. Sikta in dig på något med midje mått omkring 85 mm och du har i de flesta fall en skida som fungerar bra i de flesta förhållande, säväl i stenhård pist som i bottenlöst puder!</p><p></p><p>Jag kör själv ett par Head Monster 85 som jag är mycket nöjd med. Är egentligen inte bäst på något men bra på det mesta... </p><p></p><p>MVH/MM</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mountain_Man, post: 61949, member: 13863"] Tjabba! Yo det beror nog på vad du menar med "fetlagg" för puder. För bara några år sedan ansågs ett par skidor med midja på 80 mm som riktigt feta. Idag hittar du "allmountainskidor" med midja på 80-90 mm som går på räls även i en stenhård pist. Pratar vi seriösa puderlagg idag är det omkring 100 mm eller mer i midja som gäller och dessa skidor har ett något begränsat användningsområde. Men avser du att tillbringa vintern i någon snösäker håla i Alaska är det helt rätt. Eftersom du överhuvudtaget ställer frågan här är det väl antagligen ett par "freeride allmountain" du är ute efter. Sikta in dig på något med midje mått omkring 85 mm och du har i de flesta fall en skida som fungerar bra i de flesta förhållande, säväl i stenhård pist som i bottenlöst puder! Jag kör själv ett par Head Monster 85 som jag är mycket nöjd med. Är egentligen inte bäst på något men bra på det mesta... MVH/MM [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
fetskidor för pudersurf, värt det??
Tillbaka
Topp