Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Hälsa
Fettförbränning
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="balanselius" data-source="post: 507923"><p>LoBoMan:</p><p>Hälsomässigt bör man inte försöka nå en matchvikt heller, bättre att hålla samma form hela tiden än att "gå ner inför". Kan man inte tävla i "sin egen" får man gå upp till den som passar en.</p><p>Jag har diskuterat just detta med Bosöns finest på området och har stor erfarenhet inom kampsport där fokus har varit stor just på viktnedgång inför match (Taekwondo). Enligt de som forskar i detta (och enligt min egen erfarenhet) är det totalt förkastligt att gå ner även för en match. Jag vet att så har folk hållit på i alla tider men det är inte samma som att det är rätt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="balanselius, post: 507923"] LoBoMan: Hälsomässigt bör man inte försöka nå en matchvikt heller, bättre att hålla samma form hela tiden än att "gå ner inför". Kan man inte tävla i "sin egen" får man gå upp till den som passar en. Jag har diskuterat just detta med Bosöns finest på området och har stor erfarenhet inom kampsport där fokus har varit stor just på viktnedgång inför match (Taekwondo). Enligt de som forskar i detta (och enligt min egen erfarenhet) är det totalt förkastligt att gå ner även för en match. Jag vet att så har folk hållit på i alla tider men det är inte samma som att det är rätt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Hälsa
Fettförbränning
Tillbaka
Topp