Film: Andermatt dudes

Mr_Kvick

Medlem
Nu ligger filmen Andermatt Dudes uppe på en 10 Mbits lina så det ær bara att ladda ner och njuta av 25 mins
storbergsåkning.

Filmen ær mestadels inspelad i Andermatt under den gångna snøiga vintern.

Filmen finns på: ftp://andermatt:dudes@130.236.208.210:21

Ræds inte av storleken på filmen, den som væntar på något gått...

STORT TACK till Newstream som lagt upp den!

Ha en fin vinter!

/Andermatt guttarna!

PS. Det vore kul med lite kommentarer! DS.

Schysst film....

Men du musik då?? Inte tänkte på upphovsrättigheterna???Vissa kan bli lite känsliga för det...

Klart fin rulle, inge snack!
Utan tvekan årets bästa säsongsfilm, i och för sig utan nån direkt konkurrens. ("Fire" må ha en kul inledning, men resten är väl sådär för att vara ärlig. Andermatt Dudes lirar i en annan, högre, liga helt klart.)

Inledningen med klassiskt nedresetema funkar ju alltid... Ger rätta säsongarkänslan. Filmen bjuder sen på en del riktigt imponerande åkarinsatser. Bra driv!

--

Lite ödmjuk kritik då kanske efter som det efterfrågas...?

För det första är kamerahanteringen tveksam här och var. Väldigt skakigt och fladdrigt här och var. Jobbig att kolla på och förtar intrycket av åkarens insats. Stativ eller i alla fall försök till stadig filmning hade lyft den här filmen mycket. (JVC-skakskydd kanske ligger bakom....?)
Tycker även att den är lite snålt nedklippt. Lite "alla får va med"-känsla tycker jag. Klart alla ska få det, men det känns som om det ibland är bra att välja klipp efter kvalitet istället för efter vem som utför åkningen.

- sen hade det kanske varit bra med en gotländsk speaker också... ;-]

Tstyle: Vi ska inte ner under några længre perioder, någon av
oss ska ner några veckor i Januari. Daniel ær
nere hela sæsongen och honom når du på dan@birdos.com
tror jag.

MarcusO: Jo, något stativ sågs inte till i nærheten av
Andermatt under vintern och det behøvs nog nær det ær
kallt och maximala inzoomningar. Jag ger dig æven maximala
poæng før JVC antagandet.

Tanken med filmen var att ha något att titta tillbaka på før oss
sjælva dærav "lika mycket før alla". Sen hade vi planer på att
gøra en annan att lægga upp men vi han med nød och næppe
klart med førsta filmen innan 15 dagars trailen tog slut. Vi
kanske var lite tidoptimister. Lite synd att vi hade den før det
ær en hel del man gærna skulle ændra på...

Gotlænska speakers kommer inte på fråga i en øsgøtsk
produkton ;)

tröttnade lite på gammalfilms-filtret i början, och tyckte ni missade lite att utnyttja det grymma upplägget som apocalypse dudes ger. å andra sidan är det ett stort plus bara att använda turbonegro. sen kunde den kortas ner lite, iaf den versionen som ska spridas utanför ert gäng.

hrmm host host

Plockade alltså kamerafabrikat bara genom att titta på filmen. Fan, det är ju nästan så jag blir orolig för min egen hälsa. Kanske ska dra ner...

Inte illa med en premiærdag och 630 inloggningar och det är nästan 50gb nedladdat.

Men då borde det vara lite fler folk som har kommentarer?

Kul att ni verkade gilla den føresten...

Gratulerer med en god amatørfilm. Synes filmen viser veldig godt hva Andermatt dreier seg om.
Var selv der nede i februar 2004 og kjente igjen mange av linjene i filmen. Gode linjer og skikjøring veier opp for kvaliteten på noe av filmingen. Har sansen for at filmen viser "real life" på en bedre måte enn de proffe skifilmene. For de som ikke har vært der; se denne filmen og bli fristet. Se opp for Fry, taxisjåføren/sheriffen fra helvete....

Denne filmen får meg helt klart til å lengte tilbake.....

Tillbaka
Topp