Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Filmen Respect skrämmer mig!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Patrik_L" data-source="post: 363284" data-attributes="member: 11393"><p>Rydellen: Jag förstår hur du resonerar och jag håller med dej. Nu ska vi se om jag kan skriva så det inte missförstås.</p><p></p><p>Så som friåkning håller på att utvecklas just nu så gäller. Åker man inte, droppar man inte, tar man inte chansen, Så gör någon annan det. Och då står man där utan nytt kontrakt och man får betala sina resor själv hädan efter.</p><p>Man vet att man kan stå på sina skidor även nästa dag just för att min vände tillbaka. Men det var någon annan som åkte linjen i stället och nu är det han som står med det feta kontraktet. </p><p></p><p>Och sen om man nu fått sin resa till Alaska och helikopter tid betald av någon som förväntar sej resultat. Du står där uppe på facet och ska till att åka. Filmteamet säger åk, fotografen säger åk och i bakhuvudet vet du att det är inte perfekta lager i snön. Men om det går vägen så kan det bli din livs sekvens. Det är som att gå all in i poker, men man har hälsa/livet som insatts. Det ser sjukt ballt ut på film med snö som rinner och en åkare som flyger ner mellan vassa klippor. Då får man fråga sej. Är det verkligen detta jag vill se! Någon som riskerar livet för att det ska bli ballt på film.</p><p>Och mitt svar är: Ja ! </p><p></p><p>Tyvärr så är det spelets regler, och det är sådan åkning som alla vi se på film. </p><p>Det är lite svårt att beskriva, det måste nästan upplevas själv. </p><p></p><p>Patrik</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Patrik_L, post: 363284, member: 11393"] Rydellen: Jag förstår hur du resonerar och jag håller med dej. Nu ska vi se om jag kan skriva så det inte missförstås. Så som friåkning håller på att utvecklas just nu så gäller. Åker man inte, droppar man inte, tar man inte chansen, Så gör någon annan det. Och då står man där utan nytt kontrakt och man får betala sina resor själv hädan efter. Man vet att man kan stå på sina skidor även nästa dag just för att min vände tillbaka. Men det var någon annan som åkte linjen i stället och nu är det han som står med det feta kontraktet. Och sen om man nu fått sin resa till Alaska och helikopter tid betald av någon som förväntar sej resultat. Du står där uppe på facet och ska till att åka. Filmteamet säger åk, fotografen säger åk och i bakhuvudet vet du att det är inte perfekta lager i snön. Men om det går vägen så kan det bli din livs sekvens. Det är som att gå all in i poker, men man har hälsa/livet som insatts. Det ser sjukt ballt ut på film med snö som rinner och en åkare som flyger ner mellan vassa klippor. Då får man fråga sej. Är det verkligen detta jag vill se! Någon som riskerar livet för att det ska bli ballt på film. Och mitt svar är: Ja ! Tyvärr så är det spelets regler, och det är sådan åkning som alla vi se på film. Det är lite svårt att beskriva, det måste nästan upplevas själv. Patrik [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Filmen Respect skrämmer mig!
Tillbaka
Topp