Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Filmen Respect skrämmer mig!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="karln" data-source="post: 363306" data-attributes="member: 61849"><p>Ingen dålig analys där Patrik_L jag fattade precis =) </p><p></p><p>Och för att spinna vidare lite på legitimiteten i hyckleriet med att snacka om snösäkerhet och sen skita i det i verkligheten för att det mer eller mindre krävs av dig från hela din omgivning, Det är trots alla risker inte så himla många professionella friåkare som dör/invalidiseras varje år pga filmning i extrem terräng, jag vet ingen riktig siffra men särskilt många är det inte.</p><p></p><p>Det är nån skidfilm, kommer inte håg vilken just nu, men där är det två snubbar som åker skoteråkning tillsammans och då nämner de att det är mycket mer upp till dem själva att ta sig ner säkert och inte åka på de riktigt dumma ställena eftersom de är själva med en skoter på berget och har inte en heli är i närheten som kan rädda dem.</p><p></p><p>Så definitivt ska man ta det lugnt själv och inte göra som de gör på film, man ska ju helst inte köpa en motorsåg efter att ha sett Texas Chainsaw massacre heller. Och jag är bergsäker på att proffsen också tar det lugnare när ingen fågel är i luften.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="karln, post: 363306, member: 61849"] Ingen dålig analys där Patrik_L jag fattade precis =) Och för att spinna vidare lite på legitimiteten i hyckleriet med att snacka om snösäkerhet och sen skita i det i verkligheten för att det mer eller mindre krävs av dig från hela din omgivning, Det är trots alla risker inte så himla många professionella friåkare som dör/invalidiseras varje år pga filmning i extrem terräng, jag vet ingen riktig siffra men särskilt många är det inte. Det är nån skidfilm, kommer inte håg vilken just nu, men där är det två snubbar som åker skoteråkning tillsammans och då nämner de att det är mycket mer upp till dem själva att ta sig ner säkert och inte åka på de riktigt dumma ställena eftersom de är själva med en skoter på berget och har inte en heli är i närheten som kan rädda dem. Så definitivt ska man ta det lugnt själv och inte göra som de gör på film, man ska ju helst inte köpa en motorsåg efter att ha sett Texas Chainsaw massacre heller. Och jag är bergsäker på att proffsen också tar det lugnare när ingen fågel är i luften. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Filmen Respect skrämmer mig!
Tillbaka
Topp