Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Film/Foto
Filmkunskap
filming i backen!?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Ha Ki" data-source="post: 389098" data-attributes="member: 22"><p>Lägg till ett par tusenlappar och se till att du får en hårddiskkamera istället, vilket ger dig betydligt längre inspelningstid utan att du behöver ränna runt med en massa kassetter. Fördelarna är fler, du behöver bara en dator med USB-port istället för att tvingas till en med firewire. Upplösningen är även den bättre. DV-formatet är ett utgående format, och jag skulle säga att inom ett till två år så kommer knappt några DV finnas kvar på marknaden. Överföringshastigheten blir även den ett plus för HDD-kamerorna då det inte är någon kassett som måste spelas igenom. Just DV har lika lång överföringshastighet som tiden inspelad film.</p><p></p><p>För filmning ute i backen så skulle jag även rekommendera att titta på en tilläggsförsäkring, men var noga med att kontrollera att det inte bara är en garantiförlängning, samt att den skyddar mot fall- och stötskador samt fukt, vilket är lätt hänt i snöiga förhållanden.</p><p></p><p>Ett bra val när det gäller kamera skulle jag säga är JVC:s GZ-MG132.</p><p><a href="http://www.elgiganten.se/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elgigantenSE-Site/sv_SE/-/SEK/El_DisplayProductInformation-Start;pgid=p2Gz6oZKCO5SR0EjA9JBwx1h0000F8x67uUm?ProductID=uHHD4QFHsH0AAAERaxBbjCvk&CatalogCategoryID=OTLD4QFH1g4AAAEOsilZtSym" target="_blank">http://www.elgiganten.se/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elgigantenSE-Site/sv_SE/-/SEK/El_DisplayProductInformation-Start;pgid=p2Gz6oZKCO5SR0EjA9JBwx1h0000F8x67uUm?ProductID=uHHD4QFHsH0AAAERaxBbjCvk&CatalogCategoryID=OTLD4QFH1g4AAAEOsilZtSym</a></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Ha Ki, post: 389098, member: 22"] Lägg till ett par tusenlappar och se till att du får en hårddiskkamera istället, vilket ger dig betydligt längre inspelningstid utan att du behöver ränna runt med en massa kassetter. Fördelarna är fler, du behöver bara en dator med USB-port istället för att tvingas till en med firewire. Upplösningen är även den bättre. DV-formatet är ett utgående format, och jag skulle säga att inom ett till två år så kommer knappt några DV finnas kvar på marknaden. Överföringshastigheten blir även den ett plus för HDD-kamerorna då det inte är någon kassett som måste spelas igenom. Just DV har lika lång överföringshastighet som tiden inspelad film. För filmning ute i backen så skulle jag även rekommendera att titta på en tilläggsförsäkring, men var noga med att kontrollera att det inte bara är en garantiförlängning, samt att den skyddar mot fall- och stötskador samt fukt, vilket är lätt hänt i snöiga förhållanden. Ett bra val när det gäller kamera skulle jag säga är JVC:s GZ-MG132. [URL]http://www.elgiganten.se/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elgigantenSE-Site/sv_SE/-/SEK/El_DisplayProductInformation-Start;pgid=p2Gz6oZKCO5SR0EjA9JBwx1h0000F8x67uUm?ProductID=uHHD4QFHsH0AAAERaxBbjCvk&CatalogCategoryID=OTLD4QFH1g4AAAEOsilZtSym[/URL] [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Film/Foto
Filmkunskap
filming i backen!?
Tillbaka
Topp