Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Film/Foto
Filmkunskap
Filmkamera för runt 10-20 tusen?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Tom" data-source="post: 175736"><p>tre av de populäraste kamerona kan man väl säga. vet inte så mycket om den sista gs500an. men jag tror att det är standard för de flesta kameror nuförtiden att kunna inställningarna manuellt. kunde man tilloch med på min mv700</p><p></p><p>de två lversta har iallafall ett hjul runt linsen för fokus och xm2an som jag har har en analog zoomknapp. vitblansen ska du inte behöva oroa dig om, den fiunkar i alla miljöer. man bara ställer in den en gång, sen kör man. du kan med xm2an och säkert med dvc30 också, ställa in bländare och slutatid manuellt, vilket är skönt. båda har man mycket bra nytta av i skidsammanhang med snabba klipp i ljus miljö. </p><p></p><p>alla har optisk bildstabilisator vilket är bra. och filtergänga vilket gör att du kan sätta på olika filter. när du filmar i väldigt ljusa förhållanden, extremt ljusa en solskensdag i backen med snö. så är det schysst med ett gråfilter och polariseringsfilter. även uv filter är skönt å ha. alla funkar till det du vill ha dom till. och det är mer en kvalité fråga och hur billiga tillbehör du vill ha. köper du xm2an blir du inte besviken. men den kostar en slant också..</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Tom, post: 175736"] tre av de populäraste kamerona kan man väl säga. vet inte så mycket om den sista gs500an. men jag tror att det är standard för de flesta kameror nuförtiden att kunna inställningarna manuellt. kunde man tilloch med på min mv700 de två lversta har iallafall ett hjul runt linsen för fokus och xm2an som jag har har en analog zoomknapp. vitblansen ska du inte behöva oroa dig om, den fiunkar i alla miljöer. man bara ställer in den en gång, sen kör man. du kan med xm2an och säkert med dvc30 också, ställa in bländare och slutatid manuellt, vilket är skönt. båda har man mycket bra nytta av i skidsammanhang med snabba klipp i ljus miljö. alla har optisk bildstabilisator vilket är bra. och filtergänga vilket gör att du kan sätta på olika filter. när du filmar i väldigt ljusa förhållanden, extremt ljusa en solskensdag i backen med snö. så är det schysst med ett gråfilter och polariseringsfilter. även uv filter är skönt å ha. alla funkar till det du vill ha dom till. och det är mer en kvalité fråga och hur billiga tillbehör du vill ha. köper du xm2an blir du inte besviken. men den kostar en slant också.. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Film/Foto
Filmkunskap
Filmkamera för runt 10-20 tusen?
Tillbaka
Topp