Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Film/Foto
Filmkunskap
filmningstips??
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="marcus_hansen" data-source="post: 61932" data-attributes="member: 28243"><p>hej,</p><p></p><p>håller inte riktigt med edde. ta inte illa emot ebbe. </p><p></p><p>jag gjorde en skidfilm i vintras..</p><p>kan laddas på www.sweski.com/marcushansen </p><p></p><p>håller med ebbe på vissa punkter. Du ska tex bestämma vilka åkare som ska vara med. Filma alltid park när det är KLARBLÅ himmel o inte nått moln. Det ser 10000 ggr bättre ut i kameran sen när redigerar ihop det. Filma puder i skog när det är dåligt väder då lägger man inte märke till vädret ser ut. </p><p>När du bestämmer vad du ska framhäva-vad är det man främhäver i en snowboard film? givetvis filam trix dom sätter inte vart dom bor hur dom lever etc.</p><p></p><p>Den tiden du lägger ner i studion är inte lång om du jämför med tiden i backen. Du måste filma riktigt mycket. </p><p>helst från olika backat, hopp rails mm. Jag har lärt mig att det suger ta med olika hopp från samma hopp. Det gäller inte att bara byta vinklar utan också plats.</p><p></p><p>Vilken kamera du ska filma med beror helt på. Om det är första gången så bvehöver du nog inte så jätte grym kamera utan satsa mera på kvaliten på vinklar mm. </p><p></p><p>Filma mycket på stativ. Man tror det blir bra med filma nästan alltid från stativ. Filma så man ser hela hoppet. Åk gärna med i filma. Svårt men riktigt skoj. Bland det roligatse du kan filma absolut.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="marcus_hansen, post: 61932, member: 28243"] hej, håller inte riktigt med edde. ta inte illa emot ebbe. jag gjorde en skidfilm i vintras.. kan laddas på www.sweski.com/marcushansen håller med ebbe på vissa punkter. Du ska tex bestämma vilka åkare som ska vara med. Filma alltid park när det är KLARBLÅ himmel o inte nått moln. Det ser 10000 ggr bättre ut i kameran sen när redigerar ihop det. Filma puder i skog när det är dåligt väder då lägger man inte märke till vädret ser ut. När du bestämmer vad du ska framhäva-vad är det man främhäver i en snowboard film? givetvis filam trix dom sätter inte vart dom bor hur dom lever etc. Den tiden du lägger ner i studion är inte lång om du jämför med tiden i backen. Du måste filma riktigt mycket. helst från olika backat, hopp rails mm. Jag har lärt mig att det suger ta med olika hopp från samma hopp. Det gäller inte att bara byta vinklar utan också plats. Vilken kamera du ska filma med beror helt på. Om det är första gången så bvehöver du nog inte så jätte grym kamera utan satsa mera på kvaliten på vinklar mm. Filma mycket på stativ. Man tror det blir bra med filma nästan alltid från stativ. Filma så man ser hela hoppet. Åk gärna med i filma. Svårt men riktigt skoj. Bland det roligatse du kan filma absolut. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Film/Foto
Filmkunskap
filmningstips??
Tillbaka
Topp