Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Finansiera ett maxat "vinterliv"?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="la_grave" data-source="post: 1016709" data-attributes="member: 29415"><p>Gå en universitetsutbildning så du får ett vettigt arbete?</p><p></p><p>Jag arbetar som konsult och försöker planera in uppdragen så de tar slut till jul. Kommer sedan hem 1-2 månader innan det blir sommarstiltje på marknaden vid midsommar så att jag kan komma igång med ett nytt uppdrag (då blir min chef glad). Sedan fem-sex veckors semester under sommaren och arbete resten av hösten (jaja, någon vecka ledigt under mitten av hösten också).</p><p></p><p>Jag snålar inte på något. Går på krogen 3-4 kvällar i veckan, köper just nu ny bil (eftersom min befintliga bil råkade vara i vägen när polisen skulle ut och jaga "busbil"), åker taxi hem när jag vill. Har ett berg med skidor osv.</p><p></p><p>Jag sparar de pengar som är över när nästa lön kommer och klarar mig bra över vintern på det.</p><p></p><p>Så för att svara på din fråga: ett vettigt arbete.</p></blockquote><p></p>