Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Finansiera ett maxat "vinterliv"?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="la_grave" data-source="post: 1016709" data-attributes="member: 29415"><p>Gå en universitetsutbildning så du får ett vettigt arbete?</p><p></p><p>Jag arbetar som konsult och försöker planera in uppdragen så de tar slut till jul. Kommer sedan hem 1-2 månader innan det blir sommarstiltje på marknaden vid midsommar så att jag kan komma igång med ett nytt uppdrag (då blir min chef glad). Sedan fem-sex veckors semester under sommaren och arbete resten av hösten (jaja, någon vecka ledigt under mitten av hösten också).</p><p></p><p>Jag snålar inte på något. Går på krogen 3-4 kvällar i veckan, köper just nu ny bil (eftersom min befintliga bil råkade vara i vägen när polisen skulle ut och jaga "busbil"), åker taxi hem när jag vill. Har ett berg med skidor osv.</p><p></p><p>Jag sparar de pengar som är över när nästa lön kommer och klarar mig bra över vintern på det.</p><p></p><p>Så för att svara på din fråga: ett vettigt arbete.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="la_grave, post: 1016709, member: 29415"] Gå en universitetsutbildning så du får ett vettigt arbete? Jag arbetar som konsult och försöker planera in uppdragen så de tar slut till jul. Kommer sedan hem 1-2 månader innan det blir sommarstiltje på marknaden vid midsommar så att jag kan komma igång med ett nytt uppdrag (då blir min chef glad). Sedan fem-sex veckors semester under sommaren och arbete resten av hösten (jaja, någon vecka ledigt under mitten av hösten också). Jag snålar inte på något. Går på krogen 3-4 kvällar i veckan, köper just nu ny bil (eftersom min befintliga bil råkade vara i vägen när polisen skulle ut och jaga "busbil"), åker taxi hem när jag vill. Har ett berg med skidor osv. Jag sparar de pengar som är över när nästa lön kommer och klarar mig bra över vintern på det. Så för att svara på din fråga: ett vettigt arbete. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Finansiera ett maxat "vinterliv"?
Tillbaka
Topp