Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Finns denna alport?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="larchii" data-source="post: 1280264" data-attributes="member: 155809"><p>Livigno är ju snösäkert (ligger på 1800möh), världscupen i längd gick ju där i vintras. Man kommer väl till Tirano med tåg sen buss ca 70km. Dock kommer väl tågspåren söderifrån så kan nog bli lite meck att komma med tåg från Sverige.</p><p></p><p>Annars borde ju Alpe di Siusi/Seiser Alm passa bra, där svenska längdlandslaget alltid åker för uppladdning och höghöjdsträning (1700möh)? Många fina byar runt högplatån, jag har bott i Siusi/Seis am Schlern. Går att bo uppe på platån i Compaccio/Compatsch med längdspåren rätt utanför dörren (och liftar i stora systemet Dolomiti Superski). (Alla namn på byar och platser är både på italienska och tyska).</p><p></p><p>Tåg kommer du via Brennero/Brenner-passet till Bolzano, sen buss30-90min beroende på vilken by man bor i. Borde inte vara allt för många byten från Sverige?</p><p></p><p>Nackdelen är väl att området är väl inte det som slår snörekord direkt. Men mitt i vintern ska väl vara snö i alla fall, dock kanske man inte ska förvänta sig episk offpist</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="larchii, post: 1280264, member: 155809"] Livigno är ju snösäkert (ligger på 1800möh), världscupen i längd gick ju där i vintras. Man kommer väl till Tirano med tåg sen buss ca 70km. Dock kommer väl tågspåren söderifrån så kan nog bli lite meck att komma med tåg från Sverige. Annars borde ju Alpe di Siusi/Seiser Alm passa bra, där svenska längdlandslaget alltid åker för uppladdning och höghöjdsträning (1700möh)? Många fina byar runt högplatån, jag har bott i Siusi/Seis am Schlern. Går att bo uppe på platån i Compaccio/Compatsch med längdspåren rätt utanför dörren (och liftar i stora systemet Dolomiti Superski). (Alla namn på byar och platser är både på italienska och tyska). Tåg kommer du via Brennero/Brenner-passet till Bolzano, sen buss30-90min beroende på vilken by man bor i. Borde inte vara allt för många byten från Sverige? Nackdelen är väl att området är väl inte det som slår snörekord direkt. Men mitt i vintern ska väl vara snö i alla fall, dock kanske man inte ska förvänta sig episk offpist [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Finns denna alport?
Tillbaka
Topp