Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Finns det bootfitter i Jönköping eller i närheten?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pillard" data-source="post: 1196732" data-attributes="member: 83225"><p>Ja alltså, antingen har du enkla fötter. Då går du in på XXL, Stadium eller vilken som helst och köper ett par pjäxor, åker till Åre och har kul.</p><p></p><p>Eller så har du lika krångliga fötter som vi andra. Isf är ett pjäxköp ett pågående projekt. Jag tycker generellt att det går åt minst två åkdagar innan pjäxorna ens kan anses börja bli klara. Du går in till Åre Skidsport första kvällen och provar ut vad du vill ha. Eventuellt gör man nån liten justering redan första kvällen. Sen går du ut och åker i dem dagen efter. Med största sannolikhet klämmer de nånstans eller har lite dåligt hälgrepp osv. Då går du tillbaka på kvällen och diskuterar igenom det och får det åtgärdat till morgonen efter. Förhoppningsvis funkar det nu eller så gör du om det.</p><p></p><p>Jag förstår din ambition att ha allting klart men om det visar sig att du inte har fottyp 1 så kommer du inte att vara klar när du kommer upp. Du kommer behöva gå till Åre Skidsport första kvällen i vilket fall för att be dem ordna med pjäxorna. Problemet då är att du får betala för hjälpen och hela diskussionen kommer att börja med att du behöver en sula och om du redan har en kommer de garanterat tycka att du behöver en ny... Det är som med sjukgymnaster, man vill ha en person som tar helhetsansvar hela vägen.</p><p></p><p>Finns det någon i Hestra kan det förstås vara en bra lösning. Men då behöver du också se till att åka åtminstone en heldag där. Hur deras utbud ser ut vet jag dock inte.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pillard, post: 1196732, member: 83225"] Ja alltså, antingen har du enkla fötter. Då går du in på XXL, Stadium eller vilken som helst och köper ett par pjäxor, åker till Åre och har kul. Eller så har du lika krångliga fötter som vi andra. Isf är ett pjäxköp ett pågående projekt. Jag tycker generellt att det går åt minst två åkdagar innan pjäxorna ens kan anses börja bli klara. Du går in till Åre Skidsport första kvällen och provar ut vad du vill ha. Eventuellt gör man nån liten justering redan första kvällen. Sen går du ut och åker i dem dagen efter. Med största sannolikhet klämmer de nånstans eller har lite dåligt hälgrepp osv. Då går du tillbaka på kvällen och diskuterar igenom det och får det åtgärdat till morgonen efter. Förhoppningsvis funkar det nu eller så gör du om det. Jag förstår din ambition att ha allting klart men om det visar sig att du inte har fottyp 1 så kommer du inte att vara klar när du kommer upp. Du kommer behöva gå till Åre Skidsport första kvällen i vilket fall för att be dem ordna med pjäxorna. Problemet då är att du får betala för hjälpen och hela diskussionen kommer att börja med att du behöver en sula och om du redan har en kommer de garanterat tycka att du behöver en ny... Det är som med sjukgymnaster, man vill ha en person som tar helhetsansvar hela vägen. Finns det någon i Hestra kan det förstås vara en bra lösning. Men då behöver du också se till att åka åtminstone en heldag där. Hur deras utbud ser ut vet jag dock inte. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Finns det bootfitter i Jönköping eller i närheten?
Tillbaka
Topp