Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Finns det möjlighet till extern gummidämpning?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Alfakrull" data-source="post: 1006862" data-attributes="member: 84544"><p>Hej!</p><p>Jag läste MnO:s rapport i projekt Opinion-tråden där han skrev ett stycke om att testpatrullen testade hur man skulle placera gummit i skidan genom att ha flyttbart gummi ovanpå skidorna. För att öka förståelsen är det lika bra att jag klipper ut kommentaren:</p><p></p><p></p><p></p><p>Detta tycker jag verkar intressant och jag funderar på om det är något man skulle applicera på en skida som redan är en färdig produkt får att öka dämpet och förändra karaktären mer från lekfullhet till charger. Som konkret exempel kan man ta en relativt lekfull skida, låt säga Line SFB. Man använder den som enda skida eller har ansett att den passar bäst för dagen men har med sig gummi för extern dämpning vilket gör att man när man inser att man får hålla sig i pisten eller hittar offpist där man vill köra mer åt chargerhållet applicerar sina gummibitar.</p><p></p><p>Är detta möjligt? Är det något som redan finns tillgängligt på marknaden eller går enkelt att ordna själv (en förutsättning är ju att det är hyfsat praktisk och lätt att fästa eller flytta runt)? Förstör det enbart en välavvägd konstruktion då man använder den på ett annat sätt en vad som var tanken?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Alfakrull, post: 1006862, member: 84544"] Hej! Jag läste MnO:s rapport i projekt Opinion-tråden där han skrev ett stycke om att testpatrullen testade hur man skulle placera gummit i skidan genom att ha flyttbart gummi ovanpå skidorna. För att öka förståelsen är det lika bra att jag klipper ut kommentaren: Detta tycker jag verkar intressant och jag funderar på om det är något man skulle applicera på en skida som redan är en färdig produkt får att öka dämpet och förändra karaktären mer från lekfullhet till charger. Som konkret exempel kan man ta en relativt lekfull skida, låt säga Line SFB. Man använder den som enda skida eller har ansett att den passar bäst för dagen men har med sig gummi för extern dämpning vilket gör att man när man inser att man får hålla sig i pisten eller hittar offpist där man vill köra mer åt chargerhållet applicerar sina gummibitar. Är detta möjligt? Är det något som redan finns tillgängligt på marknaden eller går enkelt att ordna själv (en förutsättning är ju att det är hyfsat praktisk och lätt att fästa eller flytta runt)? Förstör det enbart en välavvägd konstruktion då man använder den på ett annat sätt en vad som var tanken? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Finns det möjlighet till extern gummidämpning?
Tillbaka
Topp