Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Finns det möjlighet till extern gummidämpning?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Joye" data-source="post: 1006961" data-attributes="member: 30173"><p>Sorry JellyfishFluff, jag insåg inte att du faktiskt sökte efter en lösning för dina skidor utan började filosofera på hur det rent allmänt skulle kunna användas för att förändra en skidas karaktär. Min tanke var att på ett sätt liknande Full tilts tungor med olika flex så skulle man kunna få olika flex i skidan genom att skruva på olika dämpare.</p><p></p><p>Salomons viberationsdämpare <a href="http://www.salomonracing.com/de/minisites/powerline/" target="_blank">(Verkar kallas för powerline)</a> användes på de flesta av Xscrem, Crossmax och Equipe-modellerna under några år i början av 2000-talet, troligtvis hade de i butiksskidorna inte någon som helst funktion men i race-skidorna tror jag nog de var till användning.</p><p></p><p>Något direkt förslag på hur du ska kunna lösa ditt problem men jag blir själv lite sugen på Sists tips och att testa tejpa på små vikter långt fram, får se om jag kan testa det någon dag.</p><p></p><p>Lycka till med dämpningen!</p><p></p><p>(PS om du verkligen vill ha ett par mer dämpade sfb kan du få köpa mina influence 115 ;-) )</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Joye, post: 1006961, member: 30173"] Sorry JellyfishFluff, jag insåg inte att du faktiskt sökte efter en lösning för dina skidor utan började filosofera på hur det rent allmänt skulle kunna användas för att förändra en skidas karaktär. Min tanke var att på ett sätt liknande Full tilts tungor med olika flex så skulle man kunna få olika flex i skidan genom att skruva på olika dämpare. Salomons viberationsdämpare [url=http://www.salomonracing.com/de/minisites/powerline/](Verkar kallas för powerline)[/url] användes på de flesta av Xscrem, Crossmax och Equipe-modellerna under några år i början av 2000-talet, troligtvis hade de i butiksskidorna inte någon som helst funktion men i race-skidorna tror jag nog de var till användning. Något direkt förslag på hur du ska kunna lösa ditt problem men jag blir själv lite sugen på Sists tips och att testa tejpa på små vikter långt fram, får se om jag kan testa det någon dag. Lycka till med dämpningen! (PS om du verkligen vill ha ett par mer dämpade sfb kan du få köpa mina influence 115 ;-) ) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Finns det möjlighet till extern gummidämpning?
Tillbaka
Topp