Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Finns det möjlighet till extern gummidämpning?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Alfakrull" data-source="post: 1007139" data-attributes="member: 84544"><p>Vad är dessa uvo-puckar du promote:ar?</p><p></p><p></p><p>Så anledningen till att man har metall i en skida är enligt dig den ökade vikten och inte den ökade hållfastheten? Det tycker jag låter lite skumt, men jag är väl ung och dum. Sen kan jag tänka att det är svårt att applicera vikt på en skida, utan att de fördelarna främst nyttjas vid själva skidkonstruktionen. Men jag ska testa med vikter någon gång i framtiden, absolut! Förövrigt bekräftar ditt resonemang de ytterst olämpliga konsekvenser jag anat att mina vänners idéer att montera sina gopros på skidan, om man bortser ifrån att de ändå tappar dem...</p><p></p><p>Angående länken så är den trevlig, men med tanke på att den åkade vikten enbart är 10g/skida så borde väl det vara hållfasthet och inte vikt som spelar in? (Varför) tänker jag fel?</p><p></p><p></p><p>Jag vet inte, de ser ju ganska mycket ut som Bramseruds viberationsdempere, någon som har teorier eller till och med vet?</p><p></p><p>Och visst är det den bästa sällskapsresefilmen av alla!? Dock uppdaterar jag nog teknik mer än utrustning. Hoppas jag.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Alfakrull, post: 1007139, member: 84544"] Vad är dessa uvo-puckar du promote:ar? Så anledningen till att man har metall i en skida är enligt dig den ökade vikten och inte den ökade hållfastheten? Det tycker jag låter lite skumt, men jag är väl ung och dum. Sen kan jag tänka att det är svårt att applicera vikt på en skida, utan att de fördelarna främst nyttjas vid själva skidkonstruktionen. Men jag ska testa med vikter någon gång i framtiden, absolut! Förövrigt bekräftar ditt resonemang de ytterst olämpliga konsekvenser jag anat att mina vänners idéer att montera sina gopros på skidan, om man bortser ifrån att de ändå tappar dem... Angående länken så är den trevlig, men med tanke på att den åkade vikten enbart är 10g/skida så borde väl det vara hållfasthet och inte vikt som spelar in? (Varför) tänker jag fel? Jag vet inte, de ser ju ganska mycket ut som Bramseruds viberationsdempere, någon som har teorier eller till och med vet? Och visst är det den bästa sällskapsresefilmen av alla!? Dock uppdaterar jag nog teknik mer än utrustning. Hoppas jag. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Finns det möjlighet till extern gummidämpning?
Tillbaka
Topp