Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Finns det möjlighet till extern gummidämpning?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="PederL" data-source="post: 1281566" data-attributes="member: 165477"><p>Detta är ju en urgammal tråd men om någon har vägarna förbi så vill jag bara tillägga att jag fäst en självhäftande gummimatta (3 mm tung mineralblandad polymermassa) längs fram på ett par lätta toppturskidor (Salomon MTN 86 Pro) som jag från början tyckte var lite nervösa i stökig snö och jag upplever att de blivit lugnare och bättre. Jag tror inte vikten ökat mer än 50 gram per skida så jag behåller nog denna tweak. Jag funderade också på att köpa ett par Marker UVO 3D (troligen exakt samma vibrationsdämpare som Völkl har på en del skidor) men de kostar 1000:- paret och tveksamt om de funkar (finns inga tester publicerade som faktiskt visar detta). Gummit jag köpte är främst avsett att dämpa vibrationer på plåt i bilar tror jag, men kanske funkar det även på skidor (min helt subjektiva åsikt förstås, kan inte bevisa min teori på något sätt...)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="PederL, post: 1281566, member: 165477"] Detta är ju en urgammal tråd men om någon har vägarna förbi så vill jag bara tillägga att jag fäst en självhäftande gummimatta (3 mm tung mineralblandad polymermassa) längs fram på ett par lätta toppturskidor (Salomon MTN 86 Pro) som jag från början tyckte var lite nervösa i stökig snö och jag upplever att de blivit lugnare och bättre. Jag tror inte vikten ökat mer än 50 gram per skida så jag behåller nog denna tweak. Jag funderade också på att köpa ett par Marker UVO 3D (troligen exakt samma vibrationsdämpare som Völkl har på en del skidor) men de kostar 1000:- paret och tveksamt om de funkar (finns inga tester publicerade som faktiskt visar detta). Gummit jag köpte är främst avsett att dämpa vibrationer på plåt i bilar tror jag, men kanske funkar det även på skidor (min helt subjektiva åsikt förstås, kan inte bevisa min teori på något sätt...) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Finns det möjlighet till extern gummidämpning?
Tillbaka
Topp