Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Finns det någon framtid för hårdvaruförsäljning i Sverige?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pillard" data-source="post: 1026580" data-attributes="member: 83225"><p>Visst har du rätt där. Kunderna efterfrågar vissa produkter och då säljer man dessa. Problemet är att just dessa produkter kan man inte vara konkurrenskraftig kring. Nu kan jag inte brädbranschen så bra men om vi istället översätter till skidor så kan vi ju använda t.ex. Atomic, Salomon, DPS och Moment som exempel. Om du kommer på att du vill ha ett par Atomic Automatic eller Salomon Rocker2 (precis som ganska många antagligen vill runt om i världen) så kan du köpa dessa till en spottstyver hos tysken, vilket innebär att den svenska markbutiken i bästa fall bara kommer att användas som ställe där man klämmer på skidorna innan man handlar hos tysken ändå. Om jag däremot kommer på att jag vill ha ett par Moment Bibby Pro (true story och jag vet att du åkt dit på samma) så har jag inget annat val än att köpa dem på Skistore och där betala deras pris, samma gäller med DPS. </p><p></p><p>Just elektronikbranschen blir ju dessutom ett dåligt exempel eftersom Sverige där legat extremt lågt i pris under lång tid. Där har man ju i stort sett sålt produkter med ren förlust länge men sen hämtat hem pengarna på försäkrings- och finansieringstjänster istället.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pillard, post: 1026580, member: 83225"] Visst har du rätt där. Kunderna efterfrågar vissa produkter och då säljer man dessa. Problemet är att just dessa produkter kan man inte vara konkurrenskraftig kring. Nu kan jag inte brädbranschen så bra men om vi istället översätter till skidor så kan vi ju använda t.ex. Atomic, Salomon, DPS och Moment som exempel. Om du kommer på att du vill ha ett par Atomic Automatic eller Salomon Rocker2 (precis som ganska många antagligen vill runt om i världen) så kan du köpa dessa till en spottstyver hos tysken, vilket innebär att den svenska markbutiken i bästa fall bara kommer att användas som ställe där man klämmer på skidorna innan man handlar hos tysken ändå. Om jag däremot kommer på att jag vill ha ett par Moment Bibby Pro (true story och jag vet att du åkt dit på samma) så har jag inget annat val än att köpa dem på Skistore och där betala deras pris, samma gäller med DPS. Just elektronikbranschen blir ju dessutom ett dåligt exempel eftersom Sverige där legat extremt lågt i pris under lång tid. Där har man ju i stort sett sålt produkter med ren förlust länge men sen hämtat hem pengarna på försäkrings- och finansieringstjänster istället. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Finns det någon framtid för hårdvaruförsäljning i Sverige?
Tillbaka
Topp