Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Finns det någon framtid för hårdvaruförsäljning i Sverige?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="gnilk" data-source="post: 982723" data-attributes="member: 74174"><p>Personligen har jag alltid köpt skidorna i butik. Numera i princip alltid i samma butik, nischad specialbutik med hyfsat brett sortiment av lagg som kan testas (lite som Sport4You i Andermatt). Butiken ligger högre i pris än näthandlen men servicen är outstanding. Tror också det är en generationsfråga. De som är lite äldre (räknar mig tyvärr dit) har möjlighet att betala ett lite högre pris och gör det kanske också för slippa problem om det händer något, som en billig försäkring ungefär. Bara en sådan sak att diskutera skruvdimensioner och val av lim vid montering av bindningar är inget jag tror sker på Stadium eller Intersport. </p><p></p><p>Så, ja, vissa butiker har helt klart ett mervärde, i mitt fall i form av service och utbud (inom en viss nisch). Personligen tycker jag inte bara det gäller skidor utan i princip vilken vara som helst som faller inom min intressesfär.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="gnilk, post: 982723, member: 74174"] Personligen har jag alltid köpt skidorna i butik. Numera i princip alltid i samma butik, nischad specialbutik med hyfsat brett sortiment av lagg som kan testas (lite som Sport4You i Andermatt). Butiken ligger högre i pris än näthandlen men servicen är outstanding. Tror också det är en generationsfråga. De som är lite äldre (räknar mig tyvärr dit) har möjlighet att betala ett lite högre pris och gör det kanske också för slippa problem om det händer något, som en billig försäkring ungefär. Bara en sådan sak att diskutera skruvdimensioner och val av lim vid montering av bindningar är inget jag tror sker på Stadium eller Intersport. Så, ja, vissa butiker har helt klart ett mervärde, i mitt fall i form av service och utbud (inom en viss nisch). Personligen tycker jag inte bara det gäller skidor utan i princip vilken vara som helst som faller inom min intressesfär. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Finns det någon framtid för hårdvaruförsäljning i Sverige?
Tillbaka
Topp