Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Finns det någon framtid för hårdvaruförsäljning i Sverige?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Doughboy" data-source="post: 982824" data-attributes="member: 28391"><p>I detta fall menar jag för handeln eftersom det var sporthandlarnas välmående vi diskuterade. Det var dock med lite ironi jag skrev så eftersom jag har väldigt svårt att se att det kan bli lysande för den svenska hårdvaruhandeln med nuvarande prisläge. Konsumenterna söker sig med rätta till de platser där prylarna är billigast och om svenska butiker tänker fortsätta med såpass mycket högre priser än aktörer i utlandet kommer de inte att överleva.</p><p></p><p>De stora sportkedjorna kommer självklart att fortsätta sälja svennebananskidor utan några större problem, men inte för att det är särskilt lönsamt utan för att de tjänar tillräckligt mycket pengar på andra saker och inte är beroende av skidförsäljnngen för sin överlevnad. Det skulle vara väldigt intressant att veta hur stor del av till exempel Stadiums omsättning som utgörs av hårdvara inom alpin utförsåkning. Jag tor inte att det handlar om särskilt mycket och då är det inget stort problem att man inte tjänar pengar på just den delen av verksamheten.</p><p></p><p>Fokuset för den här tråden är egentligen det dyra segmentet där kundkretsen är ganska liten och där de flesta potentiella köpare är väl medvetna om vilka produkter man vill köpa.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Doughboy, post: 982824, member: 28391"] I detta fall menar jag för handeln eftersom det var sporthandlarnas välmående vi diskuterade. Det var dock med lite ironi jag skrev så eftersom jag har väldigt svårt att se att det kan bli lysande för den svenska hårdvaruhandeln med nuvarande prisläge. Konsumenterna söker sig med rätta till de platser där prylarna är billigast och om svenska butiker tänker fortsätta med såpass mycket högre priser än aktörer i utlandet kommer de inte att överleva. De stora sportkedjorna kommer självklart att fortsätta sälja svennebananskidor utan några större problem, men inte för att det är särskilt lönsamt utan för att de tjänar tillräckligt mycket pengar på andra saker och inte är beroende av skidförsäljnngen för sin överlevnad. Det skulle vara väldigt intressant att veta hur stor del av till exempel Stadiums omsättning som utgörs av hårdvara inom alpin utförsåkning. Jag tor inte att det handlar om särskilt mycket och då är det inget stort problem att man inte tjänar pengar på just den delen av verksamheten. Fokuset för den här tråden är egentligen det dyra segmentet där kundkretsen är ganska liten och där de flesta potentiella köpare är väl medvetna om vilka produkter man vill köpa. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Finns det någon framtid för hårdvaruförsäljning i Sverige?
Tillbaka
Topp