Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Finns det någon framtid för hårdvaruförsäljning i Sverige?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mountain_Man" data-source="post: 982833" data-attributes="member: 13863"><p>Uppenbart är sportbranschen i sin helhet i god fart på samma väg som vi sett hela hemelektronikbranschen ta de senaste åren. Intressant med hemelektroniken är att det för omkring 10 år sedan i allmänhet var en god affär att handla från utlandet men numera finns en mycket konkurrenskraftig internethandel inom Sverige, samt ett fåtal stora fysiska aktörer som delvis presterar riktigt bra i priskriget.</p><p></p><p>Jag är övertygad om att vi ganska snart är där även i sportbranschen i allmänhet och skidbranschen i synnerhet. Det förvånar mig faktiskt att ingen svensk internetbutik tagit upp kampen med aktörer som SportConrad och Skidbutiken. Men min gissning är att det bara är en tidsfråga... eller finns det redan någon?</p><p></p><p>En viktig faktor i sammanhanget (som jag inte tror nämnts) är att intäktsvolymerna avseende skidor inte ligger på nyförsäljning utan på uthyrning! Vill du bli en förmögen sporthandlare ska du öppna skiduthyrning så du kan sälja en och samma skida om och om igen ... Vi som köper och äger egna skidor äe faktiskt en minoritet som jag ärligt talat inte tror bekymmrar branschen så speciellt. Eller?</p><p></p><p>/MM</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mountain_Man, post: 982833, member: 13863"] Uppenbart är sportbranschen i sin helhet i god fart på samma väg som vi sett hela hemelektronikbranschen ta de senaste åren. Intressant med hemelektroniken är att det för omkring 10 år sedan i allmänhet var en god affär att handla från utlandet men numera finns en mycket konkurrenskraftig internethandel inom Sverige, samt ett fåtal stora fysiska aktörer som delvis presterar riktigt bra i priskriget. Jag är övertygad om att vi ganska snart är där även i sportbranschen i allmänhet och skidbranschen i synnerhet. Det förvånar mig faktiskt att ingen svensk internetbutik tagit upp kampen med aktörer som SportConrad och Skidbutiken. Men min gissning är att det bara är en tidsfråga... eller finns det redan någon? En viktig faktor i sammanhanget (som jag inte tror nämnts) är att intäktsvolymerna avseende skidor inte ligger på nyförsäljning utan på uthyrning! Vill du bli en förmögen sporthandlare ska du öppna skiduthyrning så du kan sälja en och samma skida om och om igen ... Vi som köper och äger egna skidor äe faktiskt en minoritet som jag ärligt talat inte tror bekymmrar branschen så speciellt. Eller? /MM [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Finns det någon framtid för hårdvaruförsäljning i Sverige?
Tillbaka
Topp