Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Finns det någon framtid för hårdvaruförsäljning i Sverige?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pillard" data-source="post: 983669" data-attributes="member: 83225"><p>Intressant! Med tanke på mängden gnäll som ofta kommer från butiksföreträdare om deras tuffa villkor så har väl iaf jag hela tiden tagit för givet att det inte är där de orimliga marginalerna ligger. Oavsett vilket så har jag svårt att tro att någon, varken svenskar eller andra, medvetet skulle betala dubbla priset för en produkt för att kunna delfinansiera sponsring. Sponsring är ju fortfarande en marknadsföringsaktivitet och är ju en kostnad man tar för att man räknar med en motsvarande intäkt i andra änden. Det känns lite märkligt. För mig sponsrar man och gör reklam rent allmänt i syfte att sälja mer, inte tvärtom. Och om jag nu ska betala extra för att det ska bidra till ungdomsverksamheten lägger jag hellre de pengarna direkt på att köpa skidor till barnen, då får jag själv välja vilka barn jag vill gynna.</p><p></p><p>Edit: snorkel hann före men har en viktig poäng dessutom. Sponsring kommer att ske även fortsatt, om det finns ett syfte med det. På samma sätt som att butikerna kommer att fortleva ifall de kan fylla ett syfte</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pillard, post: 983669, member: 83225"] Intressant! Med tanke på mängden gnäll som ofta kommer från butiksföreträdare om deras tuffa villkor så har väl iaf jag hela tiden tagit för givet att det inte är där de orimliga marginalerna ligger. Oavsett vilket så har jag svårt att tro att någon, varken svenskar eller andra, medvetet skulle betala dubbla priset för en produkt för att kunna delfinansiera sponsring. Sponsring är ju fortfarande en marknadsföringsaktivitet och är ju en kostnad man tar för att man räknar med en motsvarande intäkt i andra änden. Det känns lite märkligt. För mig sponsrar man och gör reklam rent allmänt i syfte att sälja mer, inte tvärtom. Och om jag nu ska betala extra för att det ska bidra till ungdomsverksamheten lägger jag hellre de pengarna direkt på att köpa skidor till barnen, då får jag själv välja vilka barn jag vill gynna. Edit: snorkel hann före men har en viktig poäng dessutom. Sponsring kommer att ske även fortsatt, om det finns ett syfte med det. På samma sätt som att butikerna kommer att fortleva ifall de kan fylla ett syfte [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Finns det någon framtid för hårdvaruförsäljning i Sverige?
Tillbaka
Topp