Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Finns det någon framtid för hårdvaruförsäljning i Sverige?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="pontusk" data-source="post: 984038" data-attributes="member: 103132"><p>Tack för förtydligandet, jag tyckte först att det lät som att du skrev att om du skulle ha mer pengar över i plånboken skulle du inte behöva jaga lägstapriser, och det hade ju varit...inte så trovärdigt. Så du menar alltså att skattetrycket gör att skidbutiken har högre kostnader (högre löner osv) och därmed måste ta ut ett högre pris. Det låter rimligt. Om det är förklaringen skulle det antagligen gälla de flesta marknader av importerade konsumentprodukter och inte bara skidor, och om det stämmer kan vi nästan utesluta distributörsteorin som diskuterats ovan. Hur är priserna egentligen på andra saker i jämförelse mellan Sverige och Tyskland? jag bor ju i München så jag borde kanske veta, men jag har inte tillräckligt på fötterna för att ge en bra siffra.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="pontusk, post: 984038, member: 103132"] Tack för förtydligandet, jag tyckte först att det lät som att du skrev att om du skulle ha mer pengar över i plånboken skulle du inte behöva jaga lägstapriser, och det hade ju varit...inte så trovärdigt. Så du menar alltså att skattetrycket gör att skidbutiken har högre kostnader (högre löner osv) och därmed måste ta ut ett högre pris. Det låter rimligt. Om det är förklaringen skulle det antagligen gälla de flesta marknader av importerade konsumentprodukter och inte bara skidor, och om det stämmer kan vi nästan utesluta distributörsteorin som diskuterats ovan. Hur är priserna egentligen på andra saker i jämförelse mellan Sverige och Tyskland? jag bor ju i München så jag borde kanske veta, men jag har inte tillräckligt på fötterna för att ge en bra siffra. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Finns det någon framtid för hårdvaruförsäljning i Sverige?
Tillbaka
Topp