Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Finns det någon som helst fördel med skidor utan rocker?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Soophie" data-source="post: 980591" data-attributes="member: 49071"><p>Som sagt så är det ju bara mina personliga åskikt. Jag har hittils inte åkt på en pistskida med rocker som jag anser är kul, och utmanande och ger mig samma känsla i åkniningen som med en skida med camber (om man nu får kalla det så eftersom det vanligen används för snowboard). Det jag framförallt ogillar är att spetsen på skidan inte får samma grepp med rocker, vilket jag anser gör det ostabilt. </p><p>Hela tanken med alla industrier oavsett om det är skidor eller turism är ju att det ska utvecklas och jag skulle gärna se en skida som gör åkningen roligare, MEN för min egendel är det även viktigt att åkningen är utmanande. Finns det en skida som kan göra detta så är jag inte negativt inställd, kanske bara sprungit över fel modeller.</p><p></p><p>Ser man till snowboard industrin så var ju alla dessa rockers ett väldigt stort tema för några år sedan, då det precis som med skidorna skulle göra åkningen lättare och ge mer flyt. Många av dessa märken har ju numera gått över från "Hel rocker" till olika andra anpassade rockers där man fortfarande har vid tryck på brädan ändrar rockern till att bli mer stabil och ta mer kant än vad typ Lib-tech´s bananer mfl. En liknande utveckligen inom skidorna skulle jag tycka var intressant, Nordica tror jag lanserar ett par iår med såkallad Camrock. </p><p></p><p>Men kul åkning måste vara målet för alla oavsett om man åker på 2m skidor från 80talet eller carvingskidor med eller utan rocket. </p><p></p><p>//Sophie</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Soophie, post: 980591, member: 49071"] Som sagt så är det ju bara mina personliga åskikt. Jag har hittils inte åkt på en pistskida med rocker som jag anser är kul, och utmanande och ger mig samma känsla i åkniningen som med en skida med camber (om man nu får kalla det så eftersom det vanligen används för snowboard). Det jag framförallt ogillar är att spetsen på skidan inte får samma grepp med rocker, vilket jag anser gör det ostabilt. Hela tanken med alla industrier oavsett om det är skidor eller turism är ju att det ska utvecklas och jag skulle gärna se en skida som gör åkningen roligare, MEN för min egendel är det även viktigt att åkningen är utmanande. Finns det en skida som kan göra detta så är jag inte negativt inställd, kanske bara sprungit över fel modeller. Ser man till snowboard industrin så var ju alla dessa rockers ett väldigt stort tema för några år sedan, då det precis som med skidorna skulle göra åkningen lättare och ge mer flyt. Många av dessa märken har ju numera gått över från "Hel rocker" till olika andra anpassade rockers där man fortfarande har vid tryck på brädan ändrar rockern till att bli mer stabil och ta mer kant än vad typ Lib-tech´s bananer mfl. En liknande utveckligen inom skidorna skulle jag tycka var intressant, Nordica tror jag lanserar ett par iår med såkallad Camrock. Men kul åkning måste vara målet för alla oavsett om man åker på 2m skidor från 80talet eller carvingskidor med eller utan rocket. //Sophie [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Finns det någon som helst fördel med skidor utan rocker?
Tillbaka
Topp