Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Finns det någon som helst fördel med skidor utan rocker?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="PNyberg" data-source="post: 980603" data-attributes="member: 49358"><p>Ja, det kan hända att du bara inte träffat din rätta än.</p><p>När du säger utmanande, menar du då i pisten eller överallt?</p><p>En skida med så pass mycket rocker att nosen inte tar i backen när du kantar den ordentligt, låter egentligen inte som ett så väldigt genomtänkt bygge. Tanken med rocker på pistskidor är väl att den ska vara förböjd så att den blir snabbare kant till kant?</p><p></p><p>Det är en del tillverkare som har anammat rocker som ger lyft och lekfullhet, men en längre effektiv åkyta än tidigare. Line är ett bra exempel på detta. Det krävs inte många graders kantning innan man har nästan hela skidan i backen, trots att det är en banan.</p><p></p><p>Klart att kul åkning är målet. Sj tycker jag det är roligt att åka mycket och länge, därför använder jag gärna rockerlagg.</p><p></p><p>(har ett par SuperMojo 103 i 193cm samt ett par GS. Man blir klart mer ödmjuk efter en dag på dessa :P)</p><p></p><p>Edit: Vilka rockerpistskidor har du testat som du tycker är tråkiga/ostabila?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="PNyberg, post: 980603, member: 49358"] Ja, det kan hända att du bara inte träffat din rätta än. När du säger utmanande, menar du då i pisten eller överallt? En skida med så pass mycket rocker att nosen inte tar i backen när du kantar den ordentligt, låter egentligen inte som ett så väldigt genomtänkt bygge. Tanken med rocker på pistskidor är väl att den ska vara förböjd så att den blir snabbare kant till kant? Det är en del tillverkare som har anammat rocker som ger lyft och lekfullhet, men en längre effektiv åkyta än tidigare. Line är ett bra exempel på detta. Det krävs inte många graders kantning innan man har nästan hela skidan i backen, trots att det är en banan. Klart att kul åkning är målet. Sj tycker jag det är roligt att åka mycket och länge, därför använder jag gärna rockerlagg. (har ett par SuperMojo 103 i 193cm samt ett par GS. Man blir klart mer ödmjuk efter en dag på dessa :P) Edit: Vilka rockerpistskidor har du testat som du tycker är tråkiga/ostabila? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Finns det någon som helst fördel med skidor utan rocker?
Tillbaka
Topp