Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Finns det någon som helst fördel med skidor utan rocker?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Iller" data-source="post: 980847" data-attributes="member: 29149"><p>Vi kan väl vara överens om att initiering och därmed byte av sväng känns lite olika. Det räcker väl rimligtvis som skäl till att folk föredrar olika utformningar. Jag tycker att jag kan uppskatta olika profiler liksom jag uppskattar olika cyklar/löparskor/U name it. Den stora frågan är väl hur mainstreamskidor och hyrskidor utformas och varför (har det skett någon förändring av dessa? det följer jag ju inte särskilt väl). Där kan jag tänka mig att tillverkarna är oroliga att konsumenterna inte ska våga prova på något nytt. Människan är till sin natur negativt inställd till förändring tycks det.</p><p></p><p>Och nu till det argument som alla tycks ha missat: det är mycket lättare att bära ett par skidor med camber! Skidbromsarna spänner ihop mycket bättre och skidan ligger stabilt o fint på axeln utan att spreta iväg som en helikopter.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Iller, post: 980847, member: 29149"] Vi kan väl vara överens om att initiering och därmed byte av sväng känns lite olika. Det räcker väl rimligtvis som skäl till att folk föredrar olika utformningar. Jag tycker att jag kan uppskatta olika profiler liksom jag uppskattar olika cyklar/löparskor/U name it. Den stora frågan är väl hur mainstreamskidor och hyrskidor utformas och varför (har det skett någon förändring av dessa? det följer jag ju inte särskilt väl). Där kan jag tänka mig att tillverkarna är oroliga att konsumenterna inte ska våga prova på något nytt. Människan är till sin natur negativt inställd till förändring tycks det. Och nu till det argument som alla tycks ha missat: det är mycket lättare att bära ett par skidor med camber! Skidbromsarna spänner ihop mycket bättre och skidan ligger stabilt o fint på axeln utan att spreta iväg som en helikopter. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Finns det någon som helst fördel med skidor utan rocker?
Tillbaka
Topp