Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Finns det något alternativ till Blizzard Zero G 95 ?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="RandoScando" data-source="post: 1326234" data-attributes="member: 80520"><p>Provar att bumpa här lite igen, Helio 95 som ersättare till 0g 95. Upp i längd eller (lite) ner i längd? Kört 0g i 178, vilket för mitt användningsområde varit ganska bra, speciellt med ett par större skidor tillgängliga. Men jag är tveksam på att ha mycket kortare på en skida i det segmentet.</p><p></p><p>Helio 95 finns i 176 och 183 och har tiprocker som är något längre tillbakadragen än 0g, så kan kännas kortare i hårdare snö pga det, men å andra sidan bör shapen också göra att flytet i 3d-snö blir bättre för längden. 0g har ju en extremt traditionell shape och jag upplever att det är den begränsande faktorn för min del när det kommer till flyt där jag använder den skidan. Jag har också intrycket att helion är en något lugnare/mindre styrig skida, så ur det perspektivet kanske den kortare längden inte ger särskilt ökad orolighet.</p><p></p><p>Är 181 enligt passet.</p><p></p><p>Vad tror folk? Kanske också pingar in [USER=12152]@MnO[/USER] i hopp om att få några insikter från gurun själv.</p><p></p><p>Det jag själv ser som talar för den kortare varianten är enklare kickturnhantering/allmän tur-ease-of-use, marginellt lägre vikt och potentiellt enklare att ha att göra med när det blir dags att lära upp en sån där liten människa jag tydligen ska få ansvar för.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="RandoScando, post: 1326234, member: 80520"] Provar att bumpa här lite igen, Helio 95 som ersättare till 0g 95. Upp i längd eller (lite) ner i längd? Kört 0g i 178, vilket för mitt användningsområde varit ganska bra, speciellt med ett par större skidor tillgängliga. Men jag är tveksam på att ha mycket kortare på en skida i det segmentet. Helio 95 finns i 176 och 183 och har tiprocker som är något längre tillbakadragen än 0g, så kan kännas kortare i hårdare snö pga det, men å andra sidan bör shapen också göra att flytet i 3d-snö blir bättre för längden. 0g har ju en extremt traditionell shape och jag upplever att det är den begränsande faktorn för min del när det kommer till flyt där jag använder den skidan. Jag har också intrycket att helion är en något lugnare/mindre styrig skida, så ur det perspektivet kanske den kortare längden inte ger särskilt ökad orolighet. Är 181 enligt passet. Vad tror folk? Kanske också pingar in [USER=12152]@MnO[/USER] i hopp om att få några insikter från gurun själv. Det jag själv ser som talar för den kortare varianten är enklare kickturnhantering/allmän tur-ease-of-use, marginellt lägre vikt och potentiellt enklare att ha att göra med när det blir dags att lära upp en sån där liten människa jag tydligen ska få ansvar för. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Finns det något alternativ till Blizzard Zero G 95 ?
Tillbaka
Topp