Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Finns det snö i Serre Chevalier vecka 14?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="STORPOTATEN" data-source="post: 1285672" data-attributes="member: 12924"><p>Omöjligt att svara på naturligtvis. Men jag kan säga att vi var där i vintras, och då i vecka 15. Var väldigt bra för att vara så sent på säsongen, och med tanke på den undermåliga vintern. Visst var snön mjuk och slushig, men det är ju så man vill ha den på våren, och jag skulle säga det var gott om snö här. Bättre än i Les Deux Alpes där vi bodde.</p><p></p><p>Området vinner en hel del på att mestadels ligga i nordostläge , och en del nedfarter var även öppna hela vägen ned till dalen. Imponerande skulle jag vilja påstå med tanke på att dalen ligger på 1400 möh, det var vecka 15 och det var en rutten vinter.</p><p></p><p>Men som sagt, det var denna vår och man vet ju aldrig hur det blir kommande vinter.</p><p>Mitt tips, boka Les Deux Alpes med riktigt hög åkhöjd. Och 6-dagarskortet gäller 1 dag i Serre om ni vill åka över och testa. Plus att kortet gäller i många andra system också, tex 2 dagar i Alpe d`Huez.</p><p></p><p>Uppe på berget vecka 15:</p><p>[ATTACH=full]26189[/ATTACH]</p><p></p><p>I dalen vecka 15:</p><p>[ATTACH=full]26190[/ATTACH]</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="STORPOTATEN, post: 1285672, member: 12924"] Omöjligt att svara på naturligtvis. Men jag kan säga att vi var där i vintras, och då i vecka 15. Var väldigt bra för att vara så sent på säsongen, och med tanke på den undermåliga vintern. Visst var snön mjuk och slushig, men det är ju så man vill ha den på våren, och jag skulle säga det var gott om snö här. Bättre än i Les Deux Alpes där vi bodde. Området vinner en hel del på att mestadels ligga i nordostläge , och en del nedfarter var även öppna hela vägen ned till dalen. Imponerande skulle jag vilja påstå med tanke på att dalen ligger på 1400 möh, det var vecka 15 och det var en rutten vinter. Men som sagt, det var denna vår och man vet ju aldrig hur det blir kommande vinter. Mitt tips, boka Les Deux Alpes med riktigt hög åkhöjd. Och 6-dagarskortet gäller 1 dag i Serre om ni vill åka över och testa. Plus att kortet gäller i många andra system också, tex 2 dagar i Alpe d`Huez. Uppe på berget vecka 15: [ATTACH type="full" width="355px" alt="1695847821219.png"]26189[/ATTACH] I dalen vecka 15: [ATTACH type="full" width="355px" alt="1695847884143.png"]26190[/ATTACH] [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Finns det snö i Serre Chevalier vecka 14?
Tillbaka
Topp