Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Finns det varma pjäxor på riktigt ?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Totemann" data-source="post: 614472" data-attributes="member: 69324"><p>Förra säsongen så hade jag stora problem med mina fötter (tårna..) Det var antagligen en kombination av mina för små pjäxor (Då det skiljer 8mm i längd på mina fötter så är det bara att välja mellan en lagom och en skitstor eller en lagom och en skitliten. Valet av den skitlilla gör att jag tappar blodflöde) och att jag opererat tårna ett antal gånger. (med resultatet att jag inte har fullgod känsel och att de är allmänt deformerade)</p><p></p><p>Direkt när jag startade säsongen så kände jag att foten domnade och utan ordentligt blodflöde så tappar man ju värmen.. Jag gick flera gånger till en riktig bootfitter och lästade ut pjäxan, men då längden var det stora problemet så går det inte att göra mer än några mm..</p><p>Det kändes som att det blev värre för varje dag och efter några veckor började tårna se vitare och vitare ut för varje dag som gick.. Ytterligare några dagar så var min stortå svart när jag plockade den ur pjäxan (förfrysning..), det upprepades ett par gånger och då fick det vara nog!</p><p>Jag köpte så ett par therm-ic sulor med tillhörande batteripack (supermax). Detta batteripacket har tre olika värmelägen så man kan justera efter hur kallt det är för dagen.</p><p>Med dessa sulor slutade absolut inte mitt domnande och jag har fortfarande ont i foten (tills den domnar..) MEN oavsett hur kallt det är ute så är foten aldrig kall när jag tar den ur pjäxan. Något som har gjort att jag såhär ett år senare har fått tillbaka känseln i mina fötter!</p><p></p><p>Vad jag alltså vill ha sagt (även om det blev en hel roman): Therm-icsulor fungerar bra till att ge fötterna den extra värmen som kroppen själv inte klarar att leverera</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Totemann, post: 614472, member: 69324"] Förra säsongen så hade jag stora problem med mina fötter (tårna..) Det var antagligen en kombination av mina för små pjäxor (Då det skiljer 8mm i längd på mina fötter så är det bara att välja mellan en lagom och en skitstor eller en lagom och en skitliten. Valet av den skitlilla gör att jag tappar blodflöde) och att jag opererat tårna ett antal gånger. (med resultatet att jag inte har fullgod känsel och att de är allmänt deformerade) Direkt när jag startade säsongen så kände jag att foten domnade och utan ordentligt blodflöde så tappar man ju värmen.. Jag gick flera gånger till en riktig bootfitter och lästade ut pjäxan, men då längden var det stora problemet så går det inte att göra mer än några mm.. Det kändes som att det blev värre för varje dag och efter några veckor började tårna se vitare och vitare ut för varje dag som gick.. Ytterligare några dagar så var min stortå svart när jag plockade den ur pjäxan (förfrysning..), det upprepades ett par gånger och då fick det vara nog! Jag köpte så ett par therm-ic sulor med tillhörande batteripack (supermax). Detta batteripacket har tre olika värmelägen så man kan justera efter hur kallt det är för dagen. Med dessa sulor slutade absolut inte mitt domnande och jag har fortfarande ont i foten (tills den domnar..) MEN oavsett hur kallt det är ute så är foten aldrig kall när jag tar den ur pjäxan. Något som har gjort att jag såhär ett år senare har fått tillbaka känseln i mina fötter! Vad jag alltså vill ha sagt (även om det blev en hel roman): Therm-icsulor fungerar bra till att ge fötterna den extra värmen som kroppen själv inte klarar att leverera [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Finns det varma pjäxor på riktigt ?
Tillbaka
Topp