Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Finns min skida!? En mystisk Armada eller några andra snowboardskidor... :)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Jarle" data-source="post: 1274001" data-attributes="member: 33485"><p>En del av min arbetsbeskrivning under många år har turligt nog varit att testa vad marknaden har att erbjuda i de roligare segmenten av skidor</p><p></p><p>Sakana är väldigt mjuk i längsledd och det går utan större bekymmer få fronten att agera stoppsugga i vårsnö. Annorlunda skida som är relativt rolig.</p><p></p><p>Mirus cor har jag tyvärr inte hunnit köra.</p><p></p><p>Stranger är absolut ingen dålig skida men svängglädjen infinner sig inte riktigt i så låg fart som jag förväntade mig. Jämfört med nedan nämnda betedde den sig mer civiliserat utanför pisten men det följs, mindre överraskande, åt av att den är vagare och inte har riktigt samma spårvilja och driv ur sväng. Det senare märks framför allt i lägre hastighete.</p><p></p><p>Line blade föll mitt eget val på när en liten kom till världen och jag ville utöka garderoben med något som har skoj i lägre hastigheter och på mindre berg. Utan att göra bort sig för mycket om jag råkar hinna en avstickare till parken eller utanför pisten. Snabb (för sin midjebredd) in och ut ur sväng. Lätt att skapa vinklar i lägre hastighet. Lätt att manipulera genom sväng. En relativt centrerad monteringspunkt för att vara en så pistfokuserad skida och ett runt flex gör att den fungerar över förväntan utanför pisten och i parken. Med det sagt är jag av åsikten att längre radie är bättre utanför pisten och det märks också här, skidan vill in i sväng, precis som väntat. </p><p></p><p>Hade jag velat tura på såhär kort svängda skidor? Det finns mycket som talar emot det. Går det? Givetvis.</p><p>Vill jag hellre åka på något helt annat utanför? Absolut, får jag mer än någon snabb avstickare byter jag skidor. Funkar det? Så klart, men jag hade inte velat ge mig iväg på rock n' roll-åkning med det.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Jarle, post: 1274001, member: 33485"] En del av min arbetsbeskrivning under många år har turligt nog varit att testa vad marknaden har att erbjuda i de roligare segmenten av skidor Sakana är väldigt mjuk i längsledd och det går utan större bekymmer få fronten att agera stoppsugga i vårsnö. Annorlunda skida som är relativt rolig. Mirus cor har jag tyvärr inte hunnit köra. Stranger är absolut ingen dålig skida men svängglädjen infinner sig inte riktigt i så låg fart som jag förväntade mig. Jämfört med nedan nämnda betedde den sig mer civiliserat utanför pisten men det följs, mindre överraskande, åt av att den är vagare och inte har riktigt samma spårvilja och driv ur sväng. Det senare märks framför allt i lägre hastighete. Line blade föll mitt eget val på när en liten kom till världen och jag ville utöka garderoben med något som har skoj i lägre hastigheter och på mindre berg. Utan att göra bort sig för mycket om jag råkar hinna en avstickare till parken eller utanför pisten. Snabb (för sin midjebredd) in och ut ur sväng. Lätt att skapa vinklar i lägre hastighet. Lätt att manipulera genom sväng. En relativt centrerad monteringspunkt för att vara en så pistfokuserad skida och ett runt flex gör att den fungerar över förväntan utanför pisten och i parken. Med det sagt är jag av åsikten att längre radie är bättre utanför pisten och det märks också här, skidan vill in i sväng, precis som väntat. Hade jag velat tura på såhär kort svängda skidor? Det finns mycket som talar emot det. Går det? Givetvis. Vill jag hellre åka på något helt annat utanför? Absolut, får jag mer än någon snabb avstickare byter jag skidor. Funkar det? Så klart, men jag hade inte velat ge mig iväg på rock n' roll-åkning med det. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Finns min skida!? En mystisk Armada eller några andra snowboardskidor... :)
Tillbaka
Topp