Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Finns min skida!? En mystisk Armada eller några andra snowboardskidor... :)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Jarle" data-source="post: 1274094" data-attributes="member: 33485"><p>Grejen, ur ett affärsperspektiv, är lite att skidor är leksaker som mest används under människors semester (så klart finns många här som åker otroligt mycket mer men om vi ska generalisera lite volymer). De flesta vill inte lägga tid på att 1) lära sig att jobba igenom hela skidan 2) runda upp svängar 3) arbeta på tekniken/gå i skidskola/liknande.</p><p></p><p>Därav blir skidor som går hyggligt lugnt och tryggt när de ligger plant, händer lite när de läggs på kant och inte är allt för oroliga utanför preparerade nedfarter de mest populära. Därmed inte sagt att det inte finns en marknad för typen av skidor vi pratar om. Jag tror också den kommer växa, flera av de större aktörerna har aktivt jobbat för fräsig piståkning i många år nu och med tanke på hur långt friåkning har kommit är den inte längre lika relaterbar - vilket fräsiga svängar i pist är.</p><p></p><p>Ja, alltså, jag håller med dig i det där men det går inte att bygga den skidan samtidigt som den är bra utanför pisterna. Mycket skärning är skoj i pisten, lite skärning är skoj utanför.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Jarle, post: 1274094, member: 33485"] Grejen, ur ett affärsperspektiv, är lite att skidor är leksaker som mest används under människors semester (så klart finns många här som åker otroligt mycket mer men om vi ska generalisera lite volymer). De flesta vill inte lägga tid på att 1) lära sig att jobba igenom hela skidan 2) runda upp svängar 3) arbeta på tekniken/gå i skidskola/liknande. Därav blir skidor som går hyggligt lugnt och tryggt när de ligger plant, händer lite när de läggs på kant och inte är allt för oroliga utanför preparerade nedfarter de mest populära. Därmed inte sagt att det inte finns en marknad för typen av skidor vi pratar om. Jag tror också den kommer växa, flera av de större aktörerna har aktivt jobbat för fräsig piståkning i många år nu och med tanke på hur långt friåkning har kommit är den inte längre lika relaterbar - vilket fräsiga svängar i pist är. Ja, alltså, jag håller med dig i det där men det går inte att bygga den skidan samtidigt som den är bra utanför pisterna. Mycket skärning är skoj i pisten, lite skärning är skoj utanför. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Finns min skida!? En mystisk Armada eller några andra snowboardskidor... :)
Tillbaka
Topp