Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
FIS + friåkning (aka freestyle/jibb/waevva) = ?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="jeffa" data-source="post: 828731" data-attributes="member: 47005"><p>Personligen så fattar jag inte riktigt poängen med att tävla i friåkning. Jag tycker att det går lite emot själva idén. Dessutom så är bedömningssporter rätt konstiga. Känns som att tävla i friåkning ligger närmre konståkning än skidåkning. Hade enligt mig varit bättre om man endast lät de tävlande rösta fram en vinnare men men.</p><p></p><p>Det som är possitivt med "friåkningstävlingar" är att man har något mer organiserat att samlas runt och nörda ner sig i sitt gemensamma intresse. Dock tror jag det kan bli lite väl organiserat med FIS. Tror hela cirkusen kommer skrämma bort en del sköna åkare.</p><p></p><p>Jag håller med om att lite av känslan försvinner om man ska ta allt så jävla seriöst.</p><p></p><p>All n all så bryr jag mig inte jättemycket...</p><p></p><p>Svammligt nog?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="jeffa, post: 828731, member: 47005"] Personligen så fattar jag inte riktigt poängen med att tävla i friåkning. Jag tycker att det går lite emot själva idén. Dessutom så är bedömningssporter rätt konstiga. Känns som att tävla i friåkning ligger närmre konståkning än skidåkning. Hade enligt mig varit bättre om man endast lät de tävlande rösta fram en vinnare men men. Det som är possitivt med "friåkningstävlingar" är att man har något mer organiserat att samlas runt och nörda ner sig i sitt gemensamma intresse. Dock tror jag det kan bli lite väl organiserat med FIS. Tror hela cirkusen kommer skrämma bort en del sköna åkare. Jag håller med om att lite av känslan försvinner om man ska ta allt så jävla seriöst. All n all så bryr jag mig inte jättemycket... Svammligt nog? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
FIS + friåkning (aka freestyle/jibb/waevva) = ?
Tillbaka
Topp