Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Fis
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Heddious" data-source="post: 1032520" data-attributes="member: 77701"><p>jag är kluven. även om det ligger under divisionen freestyle hos fis är det väl inga landslag inom slope/pipe som kallar sig själva "freestylelandslag" och det känns ändå som att de borde få ha nån sorts del i vad de själva omnämns som, eller?</p><p></p><p>US Freeskiing</p><p>Freeski Team Sweden/Slopestylelandslaget</p><p>norskarna säger väl Frikjøringslandslaget/Jibbelandslaget</p><p></p><p>och även om det åkarna gör med tävlingsvästen på är regelstyrt (eller rättare sagt så är bedömningen av det dom gör med tävlingsvästen på regelstyrt) så är det ändå såpass många av dem som även klarar av att tänka utanför lådan att jag hellre kallar det friåkning än freestyle.</p><p></p><p>men så kallar jag ju allt utom banåkning i olika former (alpint, puckel, skicross) samt aerials för friåkning så..</p><p></p><p>(kan det här utvecklas till skidåkningsvarianten av "ingen som är emo/hipster/whatever kallar sig själv för emo/hipster/whatever" måntro?)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Heddious, post: 1032520, member: 77701"] jag är kluven. även om det ligger under divisionen freestyle hos fis är det väl inga landslag inom slope/pipe som kallar sig själva "freestylelandslag" och det känns ändå som att de borde få ha nån sorts del i vad de själva omnämns som, eller? US Freeskiing Freeski Team Sweden/Slopestylelandslaget norskarna säger väl Frikjøringslandslaget/Jibbelandslaget och även om det åkarna gör med tävlingsvästen på är regelstyrt (eller rättare sagt så är bedömningen av det dom gör med tävlingsvästen på regelstyrt) så är det ändå såpass många av dem som även klarar av att tänka utanför lådan att jag hellre kallar det friåkning än freestyle. men så kallar jag ju allt utom banåkning i olika former (alpint, puckel, skicross) samt aerials för friåkning så.. (kan det här utvecklas till skidåkningsvarianten av "ingen som är emo/hipster/whatever kallar sig själv för emo/hipster/whatever" måntro?) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Fis
Tillbaka
Topp