Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Fis
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Glisseur" data-source="post: 1032529" data-attributes="member: 13861"><p>Reglerade tävlingar med nummerlappar, domare och skit kan aldrig bli friåkning per definition hur stora kläder än utövarna har. För mig är det fullkomligen likgiltigt om Fis håller i slopestyle eller inte eftersom det är en tävlingssport, för min egen högst personliga del får dom gärna ta FWT med. Friåkning är just det, fri skidåkning, och den hör hemma ute i bergen.</p><p></p><p>"Friåkningen" kommer att överleva OS alldeles utmärkt, precis som snowboard gjort. Glädjen över att åka skidor är totalt oberoende av om ett litet gäng tävlingsnissar har konstig regler eller inte. Och förresten har friåkningen redan genomgått exakt samma förändring förr, fast då under benämningen freestyle. Och den konformism och reglering som finns där numera är till stor del framkallad av åkarna själva, inte enbart Fis.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Glisseur, post: 1032529, member: 13861"] Reglerade tävlingar med nummerlappar, domare och skit kan aldrig bli friåkning per definition hur stora kläder än utövarna har. För mig är det fullkomligen likgiltigt om Fis håller i slopestyle eller inte eftersom det är en tävlingssport, för min egen högst personliga del får dom gärna ta FWT med. Friåkning är just det, fri skidåkning, och den hör hemma ute i bergen. "Friåkningen" kommer att överleva OS alldeles utmärkt, precis som snowboard gjort. Glädjen över att åka skidor är totalt oberoende av om ett litet gäng tävlingsnissar har konstig regler eller inte. Och förresten har friåkningen redan genomgått exakt samma förändring förr, fast då under benämningen freestyle. Och den konformism och reglering som finns där numera är till stor del framkallad av åkarna själva, inte enbart Fis. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Fis
Tillbaka
Topp